فائزون|۱۱ بهمن ۱۳۶۱

کدخبر : 10550 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۲|۱۲:۳۳

تاریخ شمسی

11 بهمن 1361

تاریخ قمری

16 ربیع‌الثانی 1403

تاریخ میلادی

31 ژانویه 1983
 
خلاصه روز: 

- در نشست فرماندهان سپاه، برخی فرماندهان از افزایش هوشیاری‌ دشمن و تقویت نیرو در محورهای مختلف منطقه‌ی فکه ـ چزابه گزارش دادند. در جلسه‌ی دیگری که با حضور محسن رضایی، رحیم صفوی، عزیز جعفری و احمد غلامپور و برای بررسی سازمان رزم سپاه برگزار شد، مقرر گردید با هدف تقویت یگان دریایی سپاه، در نیروی زمینی تعدیل نیرو انجام گیرد و یگان‌های سپاه برای اجرای مأموریت، تحت امر سه سپاه با تشکیلات جدید به نام‌های سپاه سوم صاحب‌الزمان، سپاه هفتم حدید و سپاه11 قدر قرار گیرند.

- بمب‌باران 5 مرحله‌یی شهر ایلام و همچنین حملات توپ‌خانه‌یی به آبادان خسارات مادی بر جای گذاشت. بنا بر گزارش واحد اطلاعات سپاه خوزستان، دولت کویت با عراق هم‌کاری نظامی دارد.

- گزارش روزنامه‌ی اطلاعات درباره‌ی اعزام نیروهای داوطلب از شهرهای مختلف (از جمله تبریز، تاکستان، یاسوج و...) به مناطق جنگی و کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم فسا، لامرد و راین به جبهه‌های جنگ.

- پاک‌سازی محور سنندج ـ کامیاران و هلاکت 6 تن از نیروهای مسلح غیر قانونی. حمله‌ی نافرجام مهاجمان به پایگاه عابدی در 12 کیلومتری جنوب غرب مهاباد. شهادت یکی از اهالی بسیجی روستای باغمان از توابع مریوان بر اثر تیراندازی نیروهای مسلح غیر قانونی. در منطقه‌ی سرو یکی از نیروهای خودی بر اثر انفجار مین زخمی شد. نیروهای سازمان مجاهدین خلق تعدادی اسلحه و مهمات را که از طرف دولت عراق فراهم ‌شده بود در منطقه‌ی کهریز در شمال ارومیه دریافت کردند. تسلیم شدن 2 تن از چته‌های حزب دمکرات در مریوان.

- اطلاعیه‌ی سپاه منطقه‌ی 4 کشور مبنی‌بر دست‌گیری چند تن از افراد سازمان مجاهدین خلق از جمله 2 نفر نفوذی در ارگان‌های نظامی. روابط عمومی ستاد مرکزی کمیته‌ی انقلاب اسلامی از دست‌گیری 70 تن از افراد سازمان مجاهدین خلق و سازمان کمونیستی چریک‌های فدایی خلق و نیز کشف تعداد فراوانی اسلحه، مهمات و اسناد و مدارک درون‌گروهی خبر داد. اعدام یک تن در ایلام به جرم جاسوسی برای عراق، مین‌گذاری در جاده‌های نظامی و حمله به مردم دهلران.

- اظهارات سرهنگ صیاد شیرازی در مصاحبه‌ی اختصاصی با کیهان درباره‌ی شهادت چند تن از فرماندهان سپاه، کمک‌های تسلیحاتی کشورهای مرتجع منطقه به عراق و اقدام فرانسه در تحویل دادن سلاح‌های استراتژیک به عراق و....

- آقای هاشمی رفسنجانی در دیدار با اعضای شورای هماهنگی اقلیت‌های دینی: دشمنان انقلاب تروریسم را تقویت می‌کنند که اگر با آن مبارزه کردیم ما را محکوم کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- میرحسین موسوی نخست‌وزیر: سرنوشت انقلاب الهی ما به حرکت‌های عمومی بستگی پیدا کرده و برادرانی که اخیراً به شهادت رسیدند از چهره‌های اصیل نهاد انقلابی بودند.

- هواینگ مشاور سیاسی وزارت خارجه‌ی جمهوری خلق چین با میرحسین موسوی دیدار و پیام شفاهی نخست‌وزیر چین‌ را تقدیم وی کرد.

- خبرگزاری جمهوری اسلامی و کیهان از افزایش سهمیه‌ی جمهوری اسلامی در صندوق بین‌المللی پول و مخالفت بی‌نتیجه‌ی نماینده‌ی عراق در این باره خبر دادند.

- خبرنگار مجله‌ی آلمانی اشپیگل پس از بازدید از مناطق جنگی ایران در مقاله‌یی به ترسیم برخی واقعیت‌های جنگ پرداخت.

- گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی از کویت مؤید برخی گمان‌ها درباره‌ی محتوای نامه‌ی محرمانه‌ی صدام حسین به امیر کویت می‌باشد.

- مقاله‌ی تایمز مالی درباره‌ی دلایل نابسامانی اقتصادی عراق و درخواست جدید این کشور از دول عربی برای کمک به آن. تایمز مالی: عراق مجبور است از برنامه‌های عمرانی‌ خود بکاهد و بودجه‌ی آن را صرف جنگ کند.

- انتقاد معمر قذافی رهبر لیبی، از صدام حسین به دلیل واگذاری شط‌العرب به ایران.

ارسال نظر






captcha
ارسال