فائزون|۱۰ بهمن ۱۳۶۱

کدخبر : 10549 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۲|۱۲:۲۵

تاریخ شمسی

10 بهمن 1361

تاریخ قمری

15 ربیع‌الثانی 1403

تاریخ میلادی

30 ژانویه 1983
 
خلاصه روز: 

- ناکامی عملیات نیروهای عراقی در منطقه‌ی عملیاتی محرم به دلیل هوشیاری‌ و پدافند به موقع نیروهای خودی و پشتیبانی آتش توپ‌خانه. ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ی 1199 اعلام کرد: جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش، 2 هواپیمای عراقی را در اسکله‌ی البکر و الامیه سرنگون و سپس این دو اسکله را بمب‌باران کرده و خسارات فراوانی به آن‌ها وارد آورده‌اند.

- آتش گرفتن 2 دستگاه تویوتای سپاه، شهید یا زخمی شدن 6 تن از نیروهای خودی و عقب‌نشینی مهاجمان بر اثر درگیری نیروهای مسلح غیر قانونی با نیروهای ارتش. برخورد آر.پی.جی. به یک خودرو سپاه در منطقه‌ی شیخ سله در شمال غربی جوانرود و مجروح یا شهید شدن 8 تن. نیروهای مسلح غیر قانونی در محور سردشت ـ پیرانشهر بین ساوان و آلواتان، 3 نفر از جمله یک عضو ستاد پشتیبانی جهاد سازندگی را به گروگان گرفتند. زخمی یا شهید شدن 2 تن از اعضای گروه جوله از جندالله سنندج که برای گشت‌زنی به محور کامیاران ـ سنندج اعزام ‌شده بودند. دست‌گیری 2 تن از وابستگان حزب دمکرات با تلاش نیروهای سپاه کامیاران و تسلیم شدن یک عضو دیگر این حزب.

- دست‌گیری مجدد یکی از افراد تشکیلاتی و فعال سازمان مجاهدین خلق در شهر ساری. محکومیت 5 تن از وابستگان این سازمان به 1 تا 10 سال زندان با حکم دادگاه انقلاب اسلامی ایلام.

- نقش بازار در مبارزات ضد استعماری، تأیید سلامت مسئولان نظام، لزوم توجه به اوضاع جنگی و بحران فعلی کشور از جمله محورهای سخنان امام خمینی در دیدار با اصناف و بازاریان تهران بود.

- سخنان آقای هاشمی رفسنجانی در جلسه‌ی امروز مجلس شورای اسلامی درباره‌ی شهادت 5 تن از فرماندهان سپاه.

- سخنان حُجتالاسلام مقتدایی و محلاتی در سمینار مشترک حکام شرع، دادستان‌ها و مسئولان دفاتر نمایندگی امام و مسئولان سپاه منطقه‌ی2 درباره‌ی دگرگونی‌های اخیر در دادگاه‌های انقلاب، محدوده‌ی وظایف دادگاه‌ها و تأثیر فرمان 8 ماده‌یی امام.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- خبرگزاری یونایتدپرس از اقدام سیاسی ـ اقتصادی عربستان مبنی‌بر افتتاح یک خط لوله‌ی انتقال نفت خبر داد.

- خبرگزاری سوریه دیدار اخیر جورج براون از عراق و گفت‌و‌گو با مقامات این کشور را سرآغاز تحولی فوری در جهت نجات عراق از بحران جنگ خواند.

ارسال نظر






captcha
ارسال