فائزون|۸ بهمن ۱۳۶۱

کدخبر : 10539 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۲|۰۹:۴۹

تاریخ شمسی

8 بهمن 1361

تاریخ قمری

13 ربیع‌الثانی 1403

تاریخ میلادی

28 ژانویه 1983
 
خلاصه روز: 

- در جلسه‌ی شورای عالی دفاع که در تهران برگزار شد، این شورا با اجرای عملیات هم‌زمان با عملیات اصلی در ارتفاعات فوقی مخالفت کرد.

- تخریب 3 مغازه، حریق لوله‌های نفتی در حفار بریم و زخمی شدن یکی از اهالی بر اثر گلوله‌باران امروز آبادان. پرتاب چندین راکت و بمب خوشه‌یی به شهر دهلران و اطراف آن و مجروح شدن 9 نفر. سرنگونی یک میراژ عراقی در شمال تپه‌های نبعه توسط یک جنگنده‌ی نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران.

- بازدید صدام حسین از یک گردان پیاده از نیروهای سودانی. اعزام 28 اتوبوس نیروی نظامی اردنی به مناطق شمالی عراق.

- به گزارش رادیو کلن، پیترلینگ نماینده‌ی خاور نزدیک صلیب سرخ اعلام کرد: ایران حدود 40،000 سرباز عراقی را به اسارت درآورده است.

- نشست نمایندگان حزب دمکرات، کومه‌له و رزگاری با نماینده‌ی استخبارات عراق‌. ترور ناموفق دادیار دادسرای انقلاب اسلامی بهشهر‌ در جاده‌ی بهشهر به بندر گز از سوی نیروهای سازمان مجاهدین خلق.

- اعدام منوچهر عباسی‌ (جهان پولادخان) از عوامل نیروهای مسلح غیرقانونی با حکم دادگاه انقلاب اسلامی فیروزآباد؛ گزارش روزنامه‌ی جمهوری اسلامی در این خصوص.

- انتشار بیانیه‌ی رسمی حزب بعث عراق 7 ماه پس از برگزاری نهمین کُنگره‌ی خود و گزارش خبرگزاری رویتر درباره‌ی استراتژی جدید و گسترش روابط نظامی این کشور با یوگسلاوی؛ وارد کردن سلاح از فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی؛ تمجید از سیاست‌های داخلی صدام؛ بی‌اراده خواندن حزب منحله‌ی کمونیست عراق و اخراج تعداد زیادی ایرانی از عراق در دهه‌ی 1970.

- نقش شاه‌حسین در برگزاری دیدار مقامات عراقی با مقامات شوروی و پاسخ مثبت شوروی به همه‌ی درخواست‌های تسلیحاتی عراق، از محورهای گزارش نشریه‌ی المجه چاپ لندن از سفر سه هفته‌ی پیش مقامات عراقی به شوروی بود.

- عدم موضع‌گیری سخن‌گوی رسمی وزارت خارجه‌ی الجزایر‌ در برابر بیانیه‌ی اخیر سه کشور ایران، سوریه و لیبی.

- بررسی اوضاع و چشم‌انداز گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی ایران و ناامیدی از به‌دست‌گیری قدرت در ایران در برنامه‌ی رادیو بی‌بی‌سی.

- فرمانده کل نیروهای نظامی بحرین از امکان تشکیل نیروی نظامی در شورای هم‌کاری خلیج‌فارس خبر داد و خواستار پایان جنگ ایران و عراق شد.

ارسال نظر






captcha
ارسال