فائزون|۷ بهمن ۱۳۶۱

کدخبر : 10538 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۲|۰۹:۳۵

تاریخ شمسی

7 بهمن 1361

تاریخ قمری

12 ربیع‌الثانی 1403

تاریخ میلادی

27 ژانویه 1983
 
خلاصه روز: 

- توصیه‌های فرمانده سپاه برای پی‌گیری امور در منطقه‌ی عملیاتی والفجر قبل از سفر به تهران: توقف همه‌ی شناسایی‌ها در محور صفریه؛ برگزاری جلسات هماهنگی با فرماندهان ارتش؛ افزایش فعالیت‌های شناسایی در سایر محورها؛ تأکید بر نکات مثبت مباحث در جلسات و اجرای مانور برای کسب آمادگی‌های لازم.

- در ادامه‌ی گلوله‌باران آبادان، پالایشگاه خسارت دید و بخشی از نخلستان‌های جزیره‌ی مینو دست‌خوش حریق شد. اطلاعیه‌ی 11196 ستاد مشترک ارتش درباره‌ی انهدام یک فروند میگ21 عراقی در منطقه‌ی عملیاتی توسط موشک هواپیمای خودی. سقوط یک هواپیمای خودی از نوع F6 در نزدیکی فرودگاه اهواز و شهادت خلبان اول آن.

- زخمی یا شهید شدن 5 تن بر اثر حمله‌ی نیروهای حزب دمکرات به خودرو ژاندارمری در نزدیکی پاسگاه سرو در شمال غربی ارومیه. ترور ملاصالح ترابی‌ روحانی اهل تسنن یکی از روستاهای تکاب به دست افراد حزب دمکرات. کشته شدن 2 تن از چته‌های دمکرات در اطراف روستای حماملار از بخش صومای در شمال ارومیه به دست نیروهای خودی. اجرای حکم اعدام یکی از عوامل حزب دمکرات کردستان که در درگیری‌های مسلحانه شرکت داشت.

- اقدام نیروهای سازمان مجاهدین خلق به ترور یکی از اهالی روستای رودبار گیلان و پرتاب بمب دست‌ساز به منزل یکی از اعضای شورای مسجد زین‌العابدین اهواز.

- گزارش حجت‌الاسلام حسینی فرمانده سپاه اصفهان از عملیات آیت‌الله اشرفی اصفهانی که در آن 160 تن از افراد سازمان مجاهدین خلق و چریک‌های فدایی خلق اقلیت دست‌گیر شدند.

- اظهار ندامت و توبه از اعمال گذشته‌ی اعضای سازمان مجاهدین خلق در زندان اهواز، به دنبال ملاقات رجوی با طارق عزیز در پاریس؛ بررسی ملاقات رجوی و طارق عزیز در مقاله‌یی با عنوان "قمار جدید مخالفان آیت‌الله خمینی" در مجله‌ی میدل ایست.

- از بین رفتن فاصله‌ها در میان اقشار مختلف ایران و دوستی قوای نظامی و روحانیون از جمله محورها سخنان امام‌خمینی در دیدار با رئیس شهربانی کل کشور‌ و شماری از مسئولان این نهاد بود.

- هاشمی رفسنجانی در دیدار با اعضای سپاه اراک و برخی مسئولان دیگر: در آستانه‌ی سال‌گرد انقلاب و در آستانه‌ی شکست بعث عراق، دنیای کفر به تکاپو افتاده تا از تکرار انقلاب ایران در عراق جلوگیری کند.

- تأکید آقای رجایی خراسانی (نماینده‌ی دائم ایران در سازمان ملل) بر استقلال ایران و تداوم قطع ارتباط سیاسی دولت ایران با دولت امریکا در مصاحبه با شبکه‌ی تلویزیونی اِی.بی.سی. امریکا.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- تشریح جزئیات سیر شکل‌گیری وقایع اخیر اوپک در سخنان پیش از دستور کیاوش نماینده‌ی مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی.

- خبر روزنامه‌ی ژاپنی ینهون کزای درباره‌ی توافق ایران و ژاپن برای ادامه‌ی فعالیت در جهت تکمیل پروژه‌ی پتروشیمی بندر امام‌خمینی. خبرگزاری رویتر: 4 شرکت ژاپنی موافقت کرده‌اند هنگامی که شرکت بدهی 43 میلیون دلاری خود را بپردازد، تعدادی کارشناس جهت بررسی پروژه‌ی بندر امام‌خمینی به تهران بفرستند.

- رئیس پارلمان عراق‌ در مصاحبه با هفته‌نامه‌ی المصور با بیان این‌که کمک نظامی مصر به عراق کافی نیست از دولت مصر خواست تا به جنگ عراق علیه ایران بپیوندد و سرباز به جبهه اعزام کند. وی همچنین سوریه را عامل صهیونیسم در انهدام سازمان آزادی‌بخش فلسطین خواند.

- گزارش نشریه‌ی المجله چاپ لندن از روابط رو به گسترش واشنگتن و بغداد و عدم توانایی عراق در پرداخت دیون خود به شرکت‌های ژاپنی.

ارسال نظر






captcha
ارسال