فائزون|۶ بهمن ۱۳۶۱

کدخبر : 10537 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۲|۰۸:۴۴

تاریخ شمسی

6 بهمن 1361

تاریخ قمری

11 ربیع‌الثانی 1403

تاریخ میلادی

26 ژانویه 1983
 
خلاصه روز: 

- در جلسه‌ی امروز فرماندهان سپاه، محسن رضایی با مهم و سرنوشت‌ساز خواندن عملیات آتی تنها راه پایان دادن به جنگ را انهدام نیروی نظامی دشمن دانست. وی با بیان این‌که با مانور طراحی‌شده نمی‌توان نیروی فراوانی از دشمن را منهدم کرد به فرماندهان سپاه توصیه کرد که برای تغییر کلی در طرح مانور فکر کنند.

در ادامه‌ی مباحث مانور در جلسه‌ی مشترک سپاه و ارتش سرهنگ قویدل بار دیگر اجرای عملیات در ارتفاعات فوقی را مطرح کرد. محمدابراهیم همت محدودیت در نیرو را عامل اصلی پرهیز از طرح‌ریزی مانور در دو جبهه اعلام کرد. با توجه به مطرح شدن مجدد اجرای دو عملیات هم‌زمان در ارتفاعات فوقی و فکه ـ چزابه توسط فرماندهان ارتش، این جلسه و 3 جلسه‌ی دیگر که در آن‌ها بحث درباره‌ی طرح مانور مطرح بود، بدون دست‌یابی به نتیجه پایان یافت.

- ادامه‌ی گلوله‌باران شهر آبادان و تخریب 3 مغازه و آسیب دیدن بخشی از پالایشگاه شهر. گزارش کیهان از اعزام نیروهای داوطلب بسیجی و گردان قدس لشکر77.

- سخنان فرمانده تیپ55 هوابرد شیراز در جمع خبرنگاران و مسئولان اجرای استان فارس در خصوص آینده‌ی جنگ و هماهنگی نیروهای ارتش و سپاه و بسیج و نیز عملکرد این تیپ.

- تیراندازی نیروهای مسلح غیر قانونی در مهاباد به ساختمان‌های حساس شهر و اماکن تجمع نیروهای نظامی و انتظامی. دست‌گیری چند تن از نیروهای مسلح و کشف یک اسلحه و مقداری مهمات در عملیات بازرسی نیروهای ارتش و سپاه از روستای آبخوره در جنوب پیرانشهر. تحویل چندین قضبه اسلحه به افراد عزالدین حسینی از سوی سازمان چریک‌های فدایی خلق مستقر در عراق به منظور کمک به گروه کومه‌له.

- آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با ناتورا سینگ دبیرکل کنفرانس کشورهای غیر متعهد، تغییر محل کنفرانس از بغداد به دهلی‌نو را درست ارزیابی کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- ناطق نوری وزیر کشور در جمع رؤسای شهربانی مراکز استان‌ها انجام وظایف با وجود همه‌ی کمبودها را خواستار شد.

- مجبور شدن عربستان به کاهش تولید نفت؛ تمهیدات ایران برای فراهم شدن این امر؛ اخلال عربستان و کویت برای به بن‌بست کشاندن اجلاس اوپک و... از مطالبی بود که محمد غرضی در مصاحبه‌ی رادیو ـ تلویزیونی خود بازگو کرد.

- روزنامه‌ی سوئدی افتون بلادت ضمن اشاره به عقب‌نشینی عربستان از سیاست‌های نقتی خود به بررسی دلیل پیروزی ایران در این نبرد اقتصادی ـ سیاسی پرداخت.

- تصویب طرح تشکیل وزارت اطلاعات کشور توسط کمیسیون ویژه‌ی بررسی طرح اطلاعات و امنیت مجلس شورای اسلامی و گزارش کیهان در این‌باره.

- به گزارش خبرگزاری اسپانیا از بغداد، صدام در یک مصاحبه‌ی مطبوعاتی اعلام کرد منتظر حمله‌ی بزرگی از سوی ایران در منطقه‌ی میسان است و نتیجه‌ی این حمله شکست می‌باشد.

- خبرگزاری فرانسه از واکنش رسمی دولت عراق به بیانیه‌ی سه‌جانبه‌ی ایران، سوریه، لیبی خبر داد. روزنامه‌ی مسلم چاپ اسلام‌آباد نیز به نقش مهم و حیاتی سوریه در معادلات سیاسی منطقه پرداخت و نوشت: اوضاع کلی خاورمیانه وقتی روشن می‌شود که نقش سوریه مشخص شود.

ارسال نظر






captcha
ارسال