فائزون|۵ بهمن ۱۳۶۱

کدخبر : 10536 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۲|۰۸:۳۵

تاریخ شمسی

5 بهمن 1361

تاریخ قمری

10 ربیع‌الثانی 1403

تاریخ میلادی

25 ژانویه 1983
 
خلاصه روز: 

- مسمومیت 5 تن از نیروهای خودی بر اثر شلیک گلوله‌های شیمیایی عراق در بایوه‌ی مریوان.

- حمله‌ی 200 تن از نیروهای حزب دمکرات (هیز پیشوا) در ساعت 10 به پایگاه کلب رضاخان‌ در محور بوکان ـ میاندوآب و شهید یا زخمی شدن 35 تن از نیروهای پایگاه و به سرقت رفتن چند خودرو و اسلحه.

- حمله‌ی نیروهای کومه‌له در محور سنندج ـ مریوان به کامیون حامل خودرو سیمرغ سپاه و به گروگان گرفتن 3 سرنشین آن. زخمی شدن 5 تن از نیروهای خودی به دست افراد مسلح ناشناس در بوکان.

- استانداری کردستان افراد سازمان مجاهدین خلق را عاملان تیراندازی به ساختمان استانداری معرفی کرد. انتشار اعلامیه‌ی حزب دمکرات در سردشت و اطراف آن، مبنی‌بر پرداخت ماهیانه 20/000 ریال به افرادی که به این گروه بپیوندند.

- صدور حکم اعدام 22 تن از وابستگان اتحادیه‌ی کمونیست‌های ایران (سربداران) در آستانه‌ی اولین سال‌گرد حمله‌ی این سازمان به آمل. گزارش روزنامه‌های اطلاعات و جمهوری اسلامی درباره‌ی تاریخچه‌ی شکل‌گیری و چگونگی حمله به شهر آمل.

- پیام آقای میرحسین موسوی نخست‌وزیر به مناسبت نخستین سال‌گرد حمله‌ی نیروهای اتحادیه‌ی کمونیست‌ها به آمل.

- ملاقات اعضای کادر آموزشی واحد اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با آقای هاشمی رفسنجانی.

- میرحسین موسوی در جلسه‌ی علنی مجلس شورای اسلامی متن کامل بودجه‌ی سال 1362 جمهوری اسلامی ایران و تبصره‌های آن را تقدیم مجلس کرد.

- دیدار ناتورا سینگ معاون وزیر خارجه‌ی هند و دبیرکل کنفرانس سران جنبش عدم تعهد با دکتر ولایتی و بحث و گفت‌و‌گو در خصوص مسائل مهم کنفرانس سران عدم تعهد که در دهلی‌نو برگزار می‌شود و مسائل دوجانبه.

- سخنان محمد فروزنده استاندار خوزستان در دیدار با معاون استاندار فارس‌ و... درباره‌ی پیشرفت عملیات نوسازی شهر و روستاهای آبادان و نیز طرح و اهداف صدام برای هجوم به ایران.

- اولین واکنش غیر رسمی حکومت عراق به بیانیه‌ی سه‌جانبه‌ی ایران، لیبی و سوریه و گزارش رادیو بغداد در این‌باره. موضع‌گیری حانب‌دارانه‌ی روزنامه‌های کویتی الانباء و القیس در حمایت از عراق. آسوشیتدپرس: روزنامه‌‌های کویتی در شماره‌ی امروز خود سوریه و لیبی را به دلیل حمایت از ایران فارسی در جنگ علیه عراق عرب به باد حمله گرفتند. پافشاری رادیو دمشق بر مفاد بیانیه‌ی سه‌جانبه و گزارش کیهان در این‌باره.

- تفسیر بی‌بی‌سی درباره‌ی جا‌به‌جایی طارق عزیز و سعدون حمادی در وزارت خارجه‌ی عراق.

- دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی از ادامه‌ی کوشش‌ها برای خاتمه‌ی جنگ ایران و عراق خبر داد.

- خبرگزاری فرانسه به نقل از بیانیه‌ی سازمان مجاهدین خلق از پناهندگی یک خلبان نیروی هوایی ایران به کانادا خبر داد.

ارسال نظر






captcha
ارسال