فائزون|۳ بهمن ۱۳۶۱

کدخبر : 10534 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۲|۰۷:۵۹

تاریخ شمسی

3 بهمن 1361

تاریخ قمری

8 ربیع‌الثانی 1403

تاریخ میلادی

23 ژانویه 1983
 
خلاصه روز: 

- تخریب 5 منزل مسکونی و مجروح شدن 1 نفر در گلوله‌باران آبادان؛ کشته و مجروح شدن 16 نفر در گلوله‌باران شهر سرپل ذهاب؛ بمب‌باران دهلران و اطراف آن که تلفات جانی در پی نداشت.

- حمله‌ی افراد مسلح غیر قانونی به نیروهای ژاندارمری مستقر در پایگاه باباساری در محور سقز ـ میاندوآب و به اسارت گرفتن 6 تن از آنان. تسلیم شدن 2 تن از نیروهای حزب دمکرات با مقداری مهمات در سلماس.

- گزارش رادیو بغداد درباره‌ی اهمیت و جایگاه دیدار اخیر رهبر سازمان مجاهدین خلق با مقامات عراقی در پاریس. اقدام سازمان مجاهدین خلق به دایر کردن کلاس‌های سیاسی ـ ایدئولوژیکی در اردوگاه‌های اسیران ایرانی در عراق در پی توافقات رهبر این سازمان با طارق عزیز.

- دست‌گیری یک هسته‌ی عملیاتی سازمان مجاهدین خلق در تبریز و 6 تن دیگر در تهران، اصفهان و خلخال. اجرای حکم اعدام درباره‌ی یکی از افراد این سازمان در شیراز. کشف یک خانه‌ی تیمی سازمان در منطقه‌ی پنج تهران و به دست‌آمدن چندین اسلحه و تعدادی اسناد و مدارک.

- سخنان امام خمینی در دیدار با مدیران، معاونان سیاسی برون مرزی و امور شهرستان‌های صدا و سیما درباره‌ی نقش محوری تبلیغات در دنیای امروز و استفاده‌ی دشمنان انقلاب از این ابزار، رسالت رادیو ، تلویزیون و تحمل مشکلات به‌عنوان بهای استقلال.

- آیت‌الله خامنه‌ای در سخنانی در صحن حضرت معصومه(س)‌ به ترسیم چهره‌ی واقعی عراق به‌عنوان مُخل امنیت خاورمیانه پرداخت.

- اعلام مواضع سه کشور ایران ـ لیبی و سوریه در پایان نشست مشترک خود در دمشق: تأکید بر مواضع ایران در دفاع مشروع از حقوق خود؛ تقویت روابط ایران و جهان عرب: درخواست توقف هرگونه کمک به عراق که موجب طولانی شدن جنگ شود.

- سخنان میرحسین موسوی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران درباره‌ی بیانیه‌ی اخیر سه کشور لیبی ـ ایران ـ سوریه، تحرکات اخیر در منطقه، شرایط ایران برای پایان جنگ و تنش‌های موجود در اوپک.

- مصاحبه‌ی مطبوعاتی دکتر ولایتی پس از بازگشت از دمشق درباره‌ی احیای جبهه‌ی پایداری، حساسیت منطقه‌ی خاورمیانه، سیاست جدید حکومت عراق و...

- احمد احمدی مدیرکل پروژه‌ی پتروشیمی ایران ـ ژاپن، مذاکرات با کمپانی‌های اصلی ساختمان مجتمع پتروشیمی بندر امام‌خمینی را موفقیت‌آمیز توصیف کرد.

- گزارش خبرگزاری یونایتدپرس از توافق کشورهای شرکت‌کننده در اجلاس اوپک برای کاهش تولید و تعیین سقف فروش نفت کشورهای عضو؛ معاون وزیر نفت عربستان قبل از شروع مذاکرات گفته بود: عربستان حاضر نیست به تنهایی بار کاهش تولید نفت را تحمل کند.

- ارائه‌ی جزئیات بیش‌تر درباره‌ی چگونگی پرداخت غرامت درخواستی ایران توسط کشورهای حاشیه‌ی خلیج‌فارس در گزارش روزنامه‌ی الانباء.

- انتشار مطالبی درباره‌ی میزان درگیر شدن شرکت‌های فرانسوی در معاملات اقتصادی با عراق، تأثیر پیروزی ایران در سیر اقتصادی خارجی فرانسه و نوع و میزان کمک‌های تسلیحاتی فرانسه به عراق در هفته‌نامه‌ی فرانسوی اکسپرس.

ارسال نظر






captcha
ارسال