فائزون|۲ بهمن ۱۳۶۱

کدخبر : 10533 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۲|۰۷:۵۷

تاریخ شمسی

2 بهمن 1361

تاریخ قمری

7 ربیع‌الثانی 1403

تاریخ میلادی

22 ژانویه 1983
 
خلاصه روز: 

- نفوذ و مین‌گذاری نیروهای سپاه در جاده‌ی تدارکاتی دشمن در منطقه‌ی میمک و به هلاکت رسیدن همه‌ی سرنشینان یک خودرو فرماندهی عراق. عملیات ناموفق هواپیماهای عراقی در ایلام. ادعای ارتش عراق مبنی‌بر هدف قرار‌دادن سه کشتی ایرانی و انعکاس آن توسط خبرگزاری‌های آسوشیتدپرس و رویتر.

- به شهادت رسیدن و زخمی شدن 8 تن از نیروهای خودی در شمال غربی دیواندره به دست نیروهای مسلح غیر‌‌قانونی. زخمی شدن 4 سرباز در اطراف مهاباد بر اثر حمله‌ی نیروهای برانداز به یک پایگاه خودی. مجروح شدن یک سرباز به دلیل برخورد با یک تله‌ی انفجاری در شمال شرقی سردشت. برخورد یک خودرو ژاندارمری با مین در محور ارومیه به سرو و زخمی شدن یک سرباز. نیروهای مسلح غیر قانونی در محور سنندج ـ مریوان با ربودن خودرو ستاد جنگ‌زدگان سنندج، سه نفر از سرنشینان آن را به گروگان گرفتند. مهاجمان در اطراف دیواندره، یک دستگاه تراکتور را منفجر کردند.

- اجرای عملیات گسترده‌ی نیروهای سپاه و ارتش در شمال مهاباد و کشته، زخمی یا اسیر شدن بیش از 30 تن از نیروهای مهاجم. تسلیم شدن 4 تن از افراد حزب دمکرات به نیروهای سپاه.

- ادعای رهبر حزب دمکرات کردستان ایران درباره‌ی به هلاکت رساندن یا زخمی کردن 14 هزار نفر از نیروهای دولتی در کردستان و گزارش رادیو بغداد در این‌باره.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- گزارش بی‌بی‌سی درباره‌ی اقدام یک گروه انگلیسی به تهیه‌ی یک برنامه‌ی تلویزیونی در مناطق تحت اشغال نیروهای مسلح غیر قانونی در کردستان.

- اطلاعیه‌ی کمیته‌ی انقلاب اسلامی استان مازندران درباره‌ی اقدامات این نهاد علیه نیروهای سازمان مجاهدین خلق. سرنشینان یک موتورسیکلت اقدام به تیراندازی و پرتاب نارنجک به طرف نیروهای بسیج در اصفهان کردند که با عکس‌العمل به‌موقع نیروهای بسیج هیچ آسیبی به آن‌ها وارد نشد.

- آقای ولایتی وزیر امور خارجه‌ی ایران در بازگشت از اجلاس سه‌جانبه‌ی دمشق: سه کشور لیبی، سوریه و ایران در مورد مسائل مربوط به لبنان، فلسطین و جنگ تحمیلی عراق علیه ایران دیدگاه‌های مشابهی داشتند؛ محمد الزاوی وزیر دادگستری‌ لیبی و نماینده‌ی لیبی در این اجلاس: تنها راه ایجاد موازنه‌ی استراتژیک میان کشورهای مترقی و مرتجع در منطقه برچیده شدن رژیم بغداد است. گزارش روزنامه‌ی اطلاعات درباره‌ی فعالیت‌های اخیر عربستان برای نزدیک کردن دو کشور سوریه و عراق.

- سفر سیدمحمد غرضی وزیر نفت ایران و هیئت هم‌راه جهت شرکت در اجلاس فوق‌العاده‌ی اوپک در ژنو.

- نشریه‌ی انگلیسی میدل ایست اکونومیک سروی (بررسی اقتصادی خاورمیانه) با اشاره به اجلاس فوق‌العاده‌ی وزیران نفت اوپک، جنگ اصلی را میان ایران و عربستان توصیف کرد.

- مهندس طاهری نجف‌آبادی معاون وزیر نفت (در امر پتروشیمی): اگر ژاپنی‌ها از ادامه‌ی اجرای تعهدات خود در مورد طرح پتروشیمی ایران ـ ژاپن شانه خالی کنند احتمالاً از کارشناسان ترکیه در این زمینه استفاده خواهد شد.

- گزارش رادیو بغداد درباره‌ی ورود هیئت نمایندگی حزب کمونیست چین به ریاست آقای چانگ شیان فِنگ مشاور هیئت تماس‌های بین‌المللی، برای دیدار از عراق به دعوت رهبری حزب سوسیالیست بعث. امضای قرارداد هم‌کاری عراق و ژاپن برای گسترش هرچه بیش‌تر روابط اقتصادی و بازرگانی دو کشور در چارچوب قرارداد 1974.

- مقاله‌ی روزنامه‌های عرب تایمز و السیاسه در مورد جنبه‌ی تبلیغاتی مسئله‌ی پرداخت غرامت جنگی به ایران.

- عبد و یمانی وزیر اطلاعات عربستان، ضمن ستایش کمک‌های مصر به عراق در جنگ با ایران، مصر را جزء جدانشدنی از دنیای عرب خواند.

- گزارش روزنامه‌ی کیهان از روند بازسازی روستاهای آسیب‌دیده‌ی استان خوزستان.

ارسال نظر






captcha
ارسال