فائزون|۱ بهمن ۱۳۶۱

کدخبر : 10532 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۲|۰۷:۵۳

تاریخ شمسی

1 بهمن 1361

تاریخ قمری

6 ربیع‌الثانی 1403

تاریخ میلادی

21 ژانویه 1983
 
خلاصه روز: 

- مجروح شدن 4 تن و تخریب 3 منزل مسکونی بر اثر حملات توپ‌خانه‌یی به آبادان. تجاوز هواپیماهای عراقی به حریم هوایی ایلام و خوزستان. ستاد مشترک ارتش از سرنگون شدن دو فروند هواپیمای عراقی در خاک عراق توسط نیروی هوایی ایران خبر داد.

- شرح حمله‌ی نافرجام نیروهای عراقی به قصد تصرف ارتفاع چنگوله. سخنان استاندار ایلام در خصوص نقش اهالی ایل شوهان در دفع حملات بعثیون.

- به غنیمت گرفتن 30 قبضه کلاشینکف، 7 قبضه آر.پی.جی7 و یک دستگاه بی‌سیم در عملیات ایذایی نیروهای خودی در منطقه‌ی سومار.

- شهادت 28 تن از نیروهای سپاه و بسیج در اجرای عملیات پاک‌سازی در شمال بانه، به دست افراد حزب دمکرات. رادیو صدای کردستان تعداد تلفات نیروهای خودی را 43 تن اعلام کرد. شهادت یک سرباز بر اثر حمله نیروهای مسلح غیر قانونی به پاسگاه مرکزی شهر در نوسود. در محور سلماس به ارومیه نیروهای مهاجم یکی از اهالی روستای خان‌تختی را که گروگان گرفته بودند پس از اعمال شکنجه آزاد کردند.

- گزارش فرماندهی کل سپاه در مورد مداوای مجروحان گروه کومه‌له توسط پزشکان فرانسوی در اطراف مهاباد. تسلیم شدن 3 تن از افراد رده بالای حزب دمکرات به سپاه. اجرای حکم اعدام درباره‌ی 2 نفر از وابستگان کومه‌له و حزب دمکرات کردستان.

- تشکیل جلسه‌ی بازسازی و نوسازی مناطق جنگی غرب کشور با حضور نماینده‌ی امام‌جمعه‌ی باختران‌، استاندار و معاون وی در امر بازسازی و نوسازی مناطق جنگی. سخنان سرپرست بنیاد امور مهاجرین جنگی استان مازندران‌ در خصوص تعداد و وضعیت مهاجران جنگی مستقر در این استان.

- بررسی میزان صدور نفت از جزیره‌ی خارک، بارگیری تعداد کشتی‌های حامل از این جزیره و وضعیت فعلی تأسیسات صدور نفت در گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی.

- آقای هاشمی رفسنجانی (در خطبه‌های نمازجمعه‌ی تهران): مهم‌ترین حق ما و حق همه‌ی دنیای اسلام این است که متجاوز جنایت‌کار باید محاکمه شود تا کسی به فکر تجاوز نیفتد.

- ورود علی‌اکبر وزیر امور خارجه‌ی ایران به دمشق به منظور شرکت در گفت‌و‌گوهای سه‌جانبه‌ی لیبی ـ ایران و سوریه و گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی از اولین روز این سفر.

 

 

 

 

 

 

 

- رادیو اسرائیل: به عقیده‌ی ناظران سیاسی علت مسافرت ناگهانی آقای ولایتی به دمشق نگرانی دولت ایران از بهبود مناسبات سوریه با عراق است. روزنامه‌ی المدینه چاپ عربستان: به زودی صدام حسین و حافظ اسد یک کنفرانس عالی با شرکت ملک فهد در عربستان ترتیب خواهند داد. روزنامه‌ی الخلیج: احمد اسکندر وزیر اطلاعات سوریه‌، گفت: مطلب جدیدی درباره‌ی روابط سوریه و عراق وجود ندارد.

- وزیر انرژی و معاون طبیعی ترکیه نتیجه‌ی سفر به ایران جهت مذاکرات نفتی و بازرگانی را رضابت‌بخش توصیف کرد.

- نیویورک تایمز تخصیص بودجه‌ی چهار میلیارد دلاری ایران برای جنگ، نشانه‌ی مصمم بودن این کشور برای شکست دادن عراق است.

- ملاقات طارق عزیز با جورج براون وزیر امور خارجه‌ی پیشین انگلیس در بغداد.

- خبر روزنامه‌ی کویتی الانباء درباره‌ی خودداری کشورهای عرب خلیج‌‌فارس از پرداخت غرامت جنگی به ایران با وجود کاهش مبلغ درخواستی ایران از 200 میلیارد دلار به 100 میلیارد دلار.

ارسال نظر






captcha
ارسال