فائزون|۳۱ مرداد ۱۳۶۶

کدخبر : 10524 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۱|۱۲:۳۶

تاریخ شمسی

31 مرداد 1366

تاریخ قمری

26 ذی‌الحجه 1407

تاریخ میلادی

22 اوت 1987
 
خلاصه روز: 

- تک محدود دشمن در منطقه عملیاتی "نصر7" و مقابله نیروهای خودی، انهدام چند دستگاه تانک و یک فروند هلی‌کوپتر عراقی و توقف پیش‌روی دشمن.

- گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی از تحرکات و تعرضات رژیم عراق در مناطق مرزی دو استان ایلام و باختران و حمایت‌های مردمی از جبهه‌ها در یک ماه گذشته.

- حمله حدود چهل فروند هواپیمای عراقی به تأسیسات اسکله و راه‌آهن بندر امام‌خمینی، شرکت پتروشیمی رازی و کارخانه صنایع آلومینیوم. سقوط یک فروند از هواپیماهای دشمن در این حمله.

 

 

 

 

 

 

- اقدام متقابل ایران در بمباران تأسیسات صنعتی ـ نظامی عراق در شهرهای دربندیخان، دهوک و العماره.

- حمله عناصر سازمان مجاهدین خلق به دو پایگاه ارتش در منطقه سردشت. اعتراف حزب دمکرات به راهزنی و اخاذی. آمار درگیری و حملات ضدانقلاب در پنج ماه اول سال جاری.

- مصاحبه معاون سیاسی نخست‌وزیر در مورد روابط ایران و فرانسه، موضع شوروی در قبال خلیج‌فارس، حملات هوایی عراق و سفر دبیرکل سازمان ملل متحد به ایران.

- اعلام وضعیت قرمز در جزایر تنب بزرگ و ابوموسی بر اثر تجاوز هواپیماهای امریکا.

- آغاز حرکت کاروان جدید نفت‌کش‌های کویتی به همراه کشتی بریجتون از سواحل کویت. عبور کشتی آبی ـ خاکی "رایلی" از کانال سوئز و حرکت کشتی‌های مین‌روب‌ جدید امریکا به سوی خلیج‌فارس.

- بازتاب پایان مرحله اول عملیات مین‌روبی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریای عمان و خلیج‌فارس در تلویزیون بی.بی.سی. رادیو بی.بی.سی، و روزنامه واشنگتن‌پست.

- برگزاری دومین جلسه شورای امنیت در مورد جنگ ایران و عراق در طول یک هفته اخیر و تفسیر لوموند از تلاش‌های سیاسی ایران.

- وزیرخارجه کویت: «شورای همکاری خلیج‌فارس هرگونه امیدی را برای پایان دادن به جنگ از دست داده است. کشورهای غربی حق دارند از منافع خود در خلیج‌فارس دفاع کنند.» دیدار نخست‌وزیر اردن از سوریه و تلاش وی برای وحدت اعراب در اتخاذ موضعی واحد در قبال جنگ ایران و عراق.

- تأکید تورگوت اوزال بر بی‌طرفی ترکیه در جنگ ایران و عراق و ضررها و خسارت‌های وارده بر ترکیه بر اثر تدوام جنگ. وزیرخارجه ترکیه: ایران در مقابل تهدیدات سکوت نمی‌کند؛ اقدامات ایران دفاعی است.

- گزارش مجله "اکونومیست" و "نیویورک تایمز" از ذخایر ارزی، روابط تجاری خارجی، تورم داخلی ایران، حملات هوایی عراق و استفاده ایران از فرصت‌های بدست‌آمده برای افزایش صدور نفت.

- سانفرانسیسکو کرونیکل ادعا کرد: «با تهدید امریکا، چین فروش گسترده سلاح به ایران را لغو کرد.» یک گزارش پارلمانی امریکا: تلاش امریکا برای ممانعت از صدور تسلیحات به ایران ناموفق بوده است.

- تحلیل سردبیر المستقبل از تقابل جمهوری اسلامی ایران با قدرت‌های بزرگ و اتحاد آنها در مقابل تلاش‌های سیاسی ایران: ایران دو اصل را در سیاست خارجی خود دنبال می‌کند: 1ـ حفظ ماهیت و هدف جمهوری اسلامی. 2ـ تأمین شرایط لازم سیاسی برای کسب پیروزی در جنگ.

ارسال نظر






captcha
ارسال