فائزون|۳۰ مرداد ۱۳۶۴

کدخبر : 10521 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۱|۱۲:۲۲

تاریخ شمسی

30 مرداد 1364

تاریخ قمری

4 ذی‌الحجه 1405

تاریخ میلادی

21 اوت 1985
 
خلاصه روز: 

- هواپیماهای عراقی دوبار - ظهر و شب - به جزیره‌ی خارک حمله کردند اما موفق به وارد کردن تلفات و خسارات نگردیدند.

- اظهارات استاندار آذربایجان‌غربی درباره‌ی اکیپ‌های اعزامی ترور و تبلیغ از عراق به این استان و سایر نقاط کشور در ایام انتخابات که همه‌ی نیروهای اکیپ‌ها دست‏گیر شده‌اند.

- اعتراض رسمی دولت بلژیک به ایران در خصوص حمله به یک نفت‌کش بلژیکی در خلیج‌فارس؛ تکذیب رسمی این حمله از سفارت ایران در بروکسل و تأکید سفارت بر مخالفت ایران با هرگونه تجاوز به حقوق بین‌الملل و حمله به کشتی‌های بی‌طرف.

- گزارش بیمه‌ی لویدز لندن در زمینه‌ی فعال بودن ترمینال جزیره‌ی خارک و ادامه‌ی بارگیری از آن؛ گزارش منابع نفتی از بارگیری از ترمینال شناور جزیره‌ی سیری؛ اظهارات وزیر نفت عراق در خصوص تأثیر حمله به خارک بر موقعیت ایران در اوپک.

- پیش‌بینی یک کارشناس امور دریایی انگلیس: حمله به نفت‌کش‌ها تا زمانی که فرانسه موشک‌های "اگزوست" عراق را تأمین می‌کند و تا زمانی که انبار موشک‌های "ماوریک" ایران خالی نشود، ادامه خواهد داشت.

- گزارش روزنامه‌ی جمهوری‌اسلامی از نحوه‌ی به خدمت گرفتن و استخدام مزدوران یمنی در عراق.

- گزارش‌های رسانه‌های خارجی در این خصوص که بهبود وضعیت اقتصادی عراق، مرهون کمک‏‌های بی‌دریغ دیگر کشورها می‌باشد.

- مذاکرات ایران و عربستان در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری مراسم "برائت" در حج؛ ردوبدل شدن پیام‌های متعدد بین فهد و وزارت خارجه‌ی ایران؛ پافشاری همراه با انعطاف جزئی عربستان و سرانجام موفقیت ایران در جلب نظر و موافقت طرف سعودی با نظر ایران در برگزاری مراسم برائت، البته در روز پنجشنبه (فردا) نه جمعه[ضمیمه دارد].

- با انعطاف دولت عربستان، موضوع اعزام زائران افغانی از ایران که نزدیک بود به یک مناقشه‌ی جدید تبدیل شود، پایان یافت.

- آغاز سومین اردوی سراسری فرزندان شهدا، مفقودان و اسیران با شرکت 5200 تن از آنان در رامسر با سخنان نخست‌وزیر و قرائت نامه‌ی آنان به امام و پاسخ امام به این نامه.

- تشریح نحوه‌ی برگزاری هفته‌ی دولت و فعالیت دستگاه‌ها در این هفته، در گفت‏‌و‌گوی مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی وزیر ارشاد اسلامی.

ارسال نظر






captcha
ارسال