فائزون|۲۹ مرداد ۱۳۶۴

کدخبر : 10516 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۱|۱۱:۵۷

تاریخ شمسی

29 مرداد 1364

تاریخ قمری

3 ذی‌الحجه 1405

تاریخ میلادی

20 اوت 1985
 
خلاصه روز: 

- تجاوز هوایی ناموفق عراق به سلماس.

- تداوم درگیری‌های همراه با تلفات در غرب کشور؛ گزارشی از موفقیت دو طرح "اعلام عفو عناصر گروه‌های مسلح که قصد بازگشت به زندگی را دارند" و "مسلح کردن روستاییان برای حفظ روستای خود."

- دیدار وزیر خارجه‌ی یوگسلاوی با رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر و گفت‏‌و‌گوی آن‌ها درباره‌ی غیرمتعهدها، جنگ ایران و عراق و مواضع ابرقدرت‌ها.

- مقاله‌ی روزنامه‌ی "واشنگتن تایمز" درباره‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری و تأثیر آن در جنگ ایران و عراق.

- گزارش روزنامه‌ی "تایمز مالی" از اوضاع اقتصادی عراق و کمک‌های مالی عربستان و کویت به این کشور؛ تحلیل این روزنامه درباره‌ی افزایش قدرت صدام براثر ادامه‌ی جنگ.

- تفسیر سیاسی روزنامه‌ی کیهان با عنوان "کویت، مبارزه با تروریسم یا سازش یا ترویج ترور"، گزارش انتقادی این روزنامه از عمل‏کرد دولت کویت در این‌باره و در برخورد با ایران و ایرانیان.

- قذافی در مصاحبه با یک روزنامه‌ی مصری: «هر کس با امریکا پیکار کند، من در کنار او هستم.» وی همین موضوع را دلیل حمایت لیبی عرب از ایران غیرعرب در مقابل عراق، ذکر کرد.

- برپایی سمینار بین‌المللی حج با شرکت جمعی از علما و روحانیان کشورهای اسلامی در سالن بعثه‌ی امام‌خمینی؛ سخنان "کروبی" (نماینده‌ی امام و سرپرست حجاج ایرانی) درباره‌ی فلسفه حج و ضعف و تفرقه مسلمانان به‌‏سبب انجام ندادن یک حج با محتوای سیاسی - عبادی.

- گزارش عجیب بی‏.بی.‏سی. درباره‌ی حمله‌ی ایران به نفت‏کش بلژیکی حامل نفت ایران در خلیج‌فارس که مورد تأیید هیچ منبعی قرار نگرفت.

ارسال نظر






captcha
ارسال