فائزون|۲۸ مرداد ۱۳۶۱

کدخبر : 10512 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۱|۱۱:۴۵

تاریخ شمسی

28 مرداد 1361

تاریخ قمری

29 شوال 1402

تاریخ میلادی

19 اوت 1982
 
خلاصه روز: 

- حمله ارتش عراق به پیش‌مرگان انقلابی در شهر اربیل. حمله پیش‌مرگان انقلابی به مقر ارتش خلقی عراق در شهر کرکوک. بمباران دو روستا از استان "دیاله" عراق توسط هلی‌کوپترهای ارتش این کشور.

- پناهندگی 23 تن از مردم مسلمان عراق به ایران.

- در بمباران امروز شهر آبادان، سه تن از مر‌دم مجروح شدند.

- سه فروند از هواپیماهای جنگنده نیروهای هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیات‌های بمباران تأسیسات صنعتی عراق، پوشش هوایی تبریز و شناسایی، سقوط کردند که در این حادثه، یک خلبان به شهادت رسید.

- کشف 44 هزار مین در دشت آزادگان به کوشش نیروهای تخریب سپاه.

- در حمله‌های ضدانقلابیون به نیروهای خودی در اطراف بوکان و محور صائین دژ ـ تکاب، پنج تن از مهاجمان کشته و 8 تن دیگر زخمی شدند، از نیروهای خودی نیز سه تن به شهادت رسیدند. درگیری بین نیروهای پایگاه "حیاط" و چته‌های "رستگاری". در عملیات آزادسازی یک روستا در مریوان، سه تن از برادران پاسدار به شهادت رسیدند و یک تن نیز مجروح شد. حمله عناصر غیرقانونی به پایگاهی در اطراف سردشت. انفجار بمب در اتومبیل فرمانده عملیات پیش‌مرگان کردستان سنندج.

- ترور "رسول فردآری" و عبدالحسین زحمتکش" به دست عناصر سازمان مجاهدین خلق و ناکامی این سازمان در ترور معاون وزارت بازرگانی در تهران.

- سخنان ناخدا "افضلی" فرمانده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و گزارش خبرگزاری فرانسه در مورد تهدیدهای عراق مبنی‌بر حمله به نفت‌کش‌ها: افضلی: عراق قصد دارد بدین ترتیب با ترساندن این شرکت‌ها، به زعم خود این فشار اقتصادی را به ما هم وارد کند تا شاید از این طریق بتواند در مواضع ما خلل و سستی به وجود آورد. خبرگزاری فرانسه: مسئولان عراقی متقاعد شده‌اند که تنها راه باقی مانده برای جلوگیری تهران از ادامه جنگ 23 ماهه، حمله به منابع عایداتی و کاهش دادن صادرات نفتی ایران است. مؤسسه لویدز تخمین زده است که حق بیمه‌ها در مورد کشتی‌های عازم به خارک تا دو درصد بالا رود.

- خبرگزاری آسوشیتدپرس: بنگلادش علاقه‌مند است اجلاس وزیران خارجه غیرمتعهدها در بغداد برگزار شود و ایران مجبور است در این اجلاس در بغداد شرکت کند. سفیر بنگلادش در سازمان‌ملل: 95 درصد کشورها در اجلاس بغداد شرکت می‌کنند. خبرگزاری فرانسه: دولت عراق اخیراً اعلام کرده است که تشکیل کنفرانس وزرای خارجه عناصر غیرمتعهدها در بغداد حق طبیعی این کشور است.

- سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت، ضمن عیادت از مجروحان جنگی لبنانی و فلسطینی بستری در بیمارستان، کمک‌های نقدی ایران به مبلغ بیست هزار لیر لبنانی را به آنان اهدا کرد. یکی از مجروحان در این دیدار: امام خمینی تنها نجات‌دهنده امت اسلامی و مستضعفان جهان است و کسی جز او نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

- مقاله روزنامه "البعث" سوریه درباره جنگ ایران و عراق، خسارات وارده به عراق و کمک‌های اعراب به این کشور: عراق در حدود 175 میلیار دلار خسارت مادی متحمل شده است. صدام عامل اجرای برنامه‌های امریکایی و اعراب مرتجع نه تنها در خلیج فارس، بلکه در کل منطقه است.

ارسال نظر






captcha
ارسال