فائزون|۲۸ مرداد ۱۳۶۴

کدخبر : 10511 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۱|۱۱:۴۰

تاریخ شمسی

28 مرداد 1364

تاریخ قمری

2 ذی‌الحجه 1405

تاریخ میلادی

19 اوت 1985
 
خلاصه روز: 

- تجاوز هوایی ناموفق یک فروند هواپیمای عراقی به اشنویه.

- ادامه‌ی درگیری‌های غرب کشور، از جمله: کمین نیروهای کومه‏‌له در مریوان در مسیر یک خودرو سپاه که یک شهید و دو مجروح بر جا گذاشت.

- اعزام یک گروه از کارشناسان امریکایی برای خنثی‌سازی راکت منفجر نشده‌ای که در بدنه‌ی نفت‏کش بلژیکی باقی مانده است.

- بازتاب حمله‌ی هوایی اخیر عراق به جزیره‌ی خارک و بحث بر سر احتمال عملیات تلافی‌جویانه‌ی ایران.

- روزنامه‌ی امریکایی "کریستین ساینس مانیتور" به نقل از تحلیل‌گران نظامی غرب، پایان جنگ را با توجه به جریان مستمر صدور تسلیحات مدرن نظامی به عراق، بعید دانست.

- ادامه‌ی سفر هاشم عقداوی در منطقه: ورود وی به امارات جهت توجیه و کسب حمایت از مواضع عراق در اجلاس آتی بین‌المجالس در کانادا.

- تفسیر مفصل روزنامه‌ی کیهان از سخنان وزیر کشور کویت و بررسی رفتار حکومت کویت با ایرانیان مقیم این کشور؛ "عراق" عامل اصلی خراب‏کاری‌های اخیر در کویت و شیخ‌نشین‌های خلیج‌فارس؛ چرا کویت از بردن نام کشور خاطی می‌پرهیزد؟

- ورود وزیر خارجه‌ی یوگسلاوی به تهران به دعوت همتای ایرانی‌‏اش و مذاکره‌ی آن‏ها درباره‌ی اوضاع جهانی به‌ویژه اجلاس آتی وزیران خارجه‌ی کشورهای عضو جنبش عدم تعهد.

- مصاحبه‌ی مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی نخست‌وزیر درباره‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری، آینده‌ی دولت و سیاست‌های سیاسی - اقتصادی آن.

- در آستانه‌ی برگزاری راهپیمایی بزرگ برائت از مشرکین در حج، وزیر کشور سعودی گزارش رادیو ایران مبنی‏‌بر هماهنگ کردن ایران با عربستان در برگزاری تظاهرات مکه را تکذیب کرد.

ارسال نظر






captcha
ارسال