فائزون|۲۸ مرداد ۱۳۶۶

کدخبر : 10508 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۱|۱۱:۲۹

تاریخ شمسی

28 مرداد 1366

تاریخ قمری

23 ذی‌الحجه 1407

تاریخ میلادی

19 اوت 1987
 
خلاصه روز: 

- اجرای آتش توپخانه ایران بر مراکز صنعتی و اقتصادی عراق در اطراف شهرهای بصره، زبیر، ابوالخصیب و ام‌القصر. حمله هواپیماهای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نیروگاه دربندیخان و تأسیسات اقتصادی جلفائیه عراق.

- حمله ضدانقلاب به آمبولانس حامل مجروحان در محور میرآباد به پیرانشهر. درگیری نیروهای خودی با عناصر خبات در روستاهای "باشوان" و "کلاهدول" بانه.

- مقاومت نیروهای مبارز کرد در منطقه سورداش و استفاده عراق از سلاح‌های شیمیایی در این منطقه.

- دیدار جمعی از پرسنل بسیج مستضعفین با رییس مجلس و سخنان وی در مورد مسائل خلیج‌فارس و اقدامات جانب‌دارانه اروپا و امریکا از عراق.

- عبور چهارمین کاروان نفت‌کش‌های کویتی از تنگه هرمز به مقصد کویت.

- فعال شدن موشک‌های "کروز" امریکا و تمرینات شش روزه آنها در انگلستان و ایتالیا.

- سفر "استفان سولارز" نماینده کنگره امریکا به عراق و ملاقات وی با مقامات این کشور. تحلیل روزنامه کریستین ساینس مانیتور از توقف و آغاز حملات عراق در خلیج‌فارس.

- اعلام زمان دیدار دکتر لاریجانی از نیویورک و ملاقات وی با دبیرکل سازمان ملل متحد. ابراز امیدواری رادیو امریکا به پاسخ جمهوری اسلامی ایران و تفسیر این رادیو از آن. اشاره رادیو بی.بی.سی. به تاکتیک ایران در برخورد با قطع‌نامه 598.

- پیشنهاد یاسر عرفات: «ایجاد یک نیروی اسلامی ناظر میان ایران و عراق.» اعزام نمایندگانی از امارات و سوریه به ایران برای مذاکره در مورد پایان دادن به جنگ.

- اطلاعیه فدراسیون شرکت‌های نفتی مستقل فرانسه در حمایت از دستور دولت مبنی‌بر ممنوعیت خرید نفت از ایران.

- آغاز بهره‌برداری از لوله دوم انتقال نفت عراق به ترکیه. "اوزال" نخست‌وزیر ترکیه: «این بزرگ‌ترین پروژه دوران چهارساله زمام‌داری من است.» مطالب نشریات فرانسه در مورد اهمیت استراتژیک تنگه هرمز.

- تفسیر وال استریت ژورنال از آزادی "گلاس" خبرنگار امریکایی در لبنان و احتمال از سرگیری روابط میان سوریه و امریکا.

ارسال نظر






captcha
ارسال