فائزون|۲۷ مرداد ۱۳۶۶

کدخبر : 10498 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۱|۱۱:۰۹

تاریخ شمسی

27 مرداد 1366

تاریخ قمری

22 ذی‌الحجه 1407

تاریخ میلادی

18 اوت 1987
 
خلاصه روز: 

- بمباران مناطق مسکونی و صنعتی کشور در امروز: شهرهای مهران، بستان، سوسنگرد، سردشت، تأسیسات نفتی گچساران، نیروگاه برق رامین اهواز، تأسیسات گاز شرکت ایران و ژاپن در امیدیه، تأسیسات نفتی کوره، دکل برق بادمک پل‌دختر.

- حمله نیروهای حزب دمکرات کردستان عراق به چند پایگاه این کشور در محور شقلاوه. عملیات کمین پیش‌مرگان کرد در بخش باتوفه و کشته شدن بخشدار آن.

- درگیری نیروهای خودی و عناصر ضدانقلاب در جاده "برآباد ـ قالو" در مهاباد. کمین افراد حزب کومله در منطقه ساوان سنندج. درگیری در پشت پادگان پسوه نقده. اسیر شدن پزشک هندی و چند تن از اهالی روستای "سروآباد" مریوان به دست نیروهای کومه‌له.

- تشریح خط مشی جمهوری اسلامی ایران در برخورد با مسائل خلیج‌فارس در سخنان رییس جمهور در مشهد و محسن رضایی در دیدار با دانشجویان رزمنده.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- حمله دو قایق توپ‌دار به نفت‌کش لیبریایی " اسکوسیرا" در دهانه خلیج‌فارس و بازتاب آن در رسانه‌های گروهی جهان.

- مین‌روبی آب‌های حوالی "فجیره" به کوشش ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران. اخطار نیروی دریایی ایران به ناوگان امریکا و فرانسه که از نزدیک شدن به ناوگان ایران خودداری کنند.

- آغاز مأموریت مین‌روبی ناو امریکایی "گوادال کانال" از شمال بحرین در خلیج‌فارس با هشت هلی‌کوپتر "سی استالیون". گزارش خبرنگار بی.بی.سی. از برنامه‌های آتی این ناو.

- گزارش یونایتدپرس از همکاری سیاسی نظامی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس با امریکا و پی‌آمدهای سیاسی آن.

- اروپا و بحران خلیج‌فارس: دفاع دولت انگلستان از اعزام مین‌روب‌های این کشور به خلیج‌فارس؛ انتقاد یک سیاست‌مدار بلند‌پایه ایتالیا از سیاست دولت این کشور و حمایت وی از اعزام کشتی به خلیج‌فارس؛ دستور دولت فرانسه به ناوگان این کشور برای حمله به قایق‌های تندرو و انتحاری.

- نامه طارق عزیز به دبیرکل سازمان ملل متحد مبنی‌بر تصویب قطع‌نامه‌ای جدید در چارچوب فصل 7 منشور ملل متحد. انتقاد شدید روزنامه "الثوره" ارگان رسمی حزب بعث عراق از موضع شوروی در مخالفت با تصویب قطع‌نامه جدید.

- گزارش خبرگزاری فرانسه از موضع اردن در مورد جنگ ایران و عراق و یکی دانستن آن با جنگ علیه اعراب. تحلیل رادیو بی.بی.سی. از نگرانی‌های ترکیه در خصوص گرایش احتمالی ایران به شوروی بر اثر فشارهای عرب.

- تمدید مدت دیدار رییس امارات متحده عربی از سوریه و تلاش وی برای آشتی دادن سوریه با عراق و قبول میانجی‌گری در این مسئله.

- ریشه‌یابی نشریه "ال‌پائیس" و خانم شیرین هانتر در مورد مقابله امریکا با جمهوری اسلامی ایران، حملات هوایی عراق در خلیج‌فارس و سیاست‌های غیرواقع‌بینانه امریکا در قبال ایران.

- نامه 52 تن از نمایندگان کنگره امریکا به جورج شولتز در حمایت از گروه‌های مخالف جمهور اسلامی ایران به‌خصوص مجاهدین خلق. انتقاد خبرگزاری تاس از این اقدام کنگره امریکا.

- بازگشت حجت‌الاسلام کروبی از عربستان و استقبال مهندس میرحسین موسوی از ایشان.

- مرگ یکی از سیاست‌مدارهای سعودی در تهران که در جریان حمله مردم به سفارت عربستان از بالای پشت‌بام افتاده بود.

- آزادی "چارلز گلاس" خبرنگار امریکایی در لبنان. بهبود روابط امریکا و سوریه و احتمال بازگشت سفیر امریکا به دمشق.

- تحلیل روزنامه "ال‌پائیس" از میزان نفوذ ایران در لبنان.

ارسال نظر






captcha
ارسال