فائزون|۲۶ مرداد ۱۳۶۱

کدخبر : 10493 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۱|۱۱:۰۱

تاریخ شمسی

26 مرداد 1361

تاریخ قمری

27 شوال 1402

تاریخ میلادی

17 اوت 1982
 
خلاصه روز: 

- پرواز هواپیماهای جنگی عراق بر فراز جزیره خارک بدون آن‌که نفت‌کش‌ها را هدف قرار دهند. سخنگوی نظامی عراق: هشدار می‌دهیم که اخطار فرماندهی کل نیروهای مسلح در مورد بمباران نفت‌کش‌های عازم خارک را به مورد اجرا خواهیم گذاشت. وزیر اطلاعات عراق: این اقدام به این معنی نیست که هواپیماهای عراقی در آینده نیز این کار را انجام ندهند. نشریه لیبراسیون: صدام که در برابر نیروهای ایران با شکست علنی مواجه شده، اکنون سعی دارد در زمینه دریایی و نفتی ابتکار عمل نظامی را به دست بگیرد. نشریه لوکوتیدین دوپاری: دو مسئله انگیزه صدام‌حسین را تشدید می‌کند: شکست نیروهای زمینی عراق و مخالفت کشورهای غیرمتعهد.

- در حمله عناصر مسلح ضدانقلاب و افراد مسلح غیرقانونی به نیروهای خودی در اطراف شهرهای ارومیه، دیواندره، تکاب و محور جوان‌رود از نیروهای خودی 8 تن شهید و 9 تن زخمی شدند و از ضدانقلاب نیز 7 تن ‌کشته و 2 تن زخمی شدند.

- مجاهدین خلق در سه عملیات جداگانه ترور در خیابان‌های تهران پنج تن را شهید و یک تن را مجروح کردند. در اهواز مسئول دفتر سیاسی سازمان مجاهدین خلق کشته شد. درخواست مسعود رجوی از اعضای سازمان مجاهدین خلق برای ضربه زدن به انقلاب. با کشف یک خانه تیمی سازمان مجاهدین خلق در مشهد، شش تن از اعضای سازمان مجروح یا دستگیر شدند.

- ورود 52 تن از مسلمانان عراقی به ایران.

- در ادامه تلاش جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از برگزاری نشست وزیران خارجه کشورهای غیرمتعهد در بغداد، قائم مقام وزارت خارجه وارد نیکاراگوئه شد. " دانیل اورتگا" رئیس‌جمهور نیکاراگوئه: این اجلاس باید به منظور حفظ وحدت و احترام به اصول نهضت، هر چه سریع‌تر در محل دیگری تشکیل شود. وزیرخارجه بنگلادش: قصد رفتن به بغداد را داشته‌ایم ولی اکنون تصمیم تازه‌ای گرفته‌ایم. سفیر کوبا در سازمان ملل: اکثریت حاضرند که در هاوانا شرکت کنند.

- وزیر صنایع سنگین جمهوری اسلامی ایران با نخست‌وزیر کره شمالی دیدار کرد. در این دیدار بر گسترش ر‌وابط سیاسی، اقتصادی و فنی و مقابله با امپریالیسم امریکا تأکید شد.

- مقاله نشریه "فرانکفورتر روند شاو" در مورد ورود تسلیحات نظامی به بغداد از طریق اردن به بندر عقبه: وابستگی روز افزون عراق به خارج، سوءاستفاده‌های شرکت‌های خارجی از این وابستگی و استثمار کارگران کشورهای جهان سوم در حمل و نقل جنگ‌افزار به عراق، از جمله مطالبی هستند که در این مقاله مورد توجه قرار گرفته‌اند. آلمانی‌ها در این معاملات تنها نیستند و کشورهای دیگری نیز چون امریکایی‌ها در این میان منافعی دارند.

ارسال نظر






captcha
ارسال