فائزون|۲۶ مرداد ۱۳۶۴

کدخبر : 10491 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۱|۱۰:۵۸

تاریخ شمسی

26 مرداد 1364

تاریخ قمری

29 ذی‌القعده 1405

تاریخ میلادی

17 اوت 1985
 
خلاصه روز: 

- پاک‏سازی چهارده کیلومترمربع از منطقه‌ی "فکه" در عملیات ایذایی "عاشورای3" به همت تیپ10 سیدالشهدا و هلاکت 200 تن از نیروهای دشمن و نیز اسارت 33 تن از آنان.

 

 

 

 

 

 

 

- جزئیات حمله‌ی هوایی عراق به جزیره‌ی خارک و آثار آن و اعلام وضعیت کنونی اسکله‌های H و T و وضعیت نفت‌کش نروژی "توزیل" در گزارش‏‌ها و اظهارات منابع داخلی.

- امروز نیز بازتاب حمله‌ی هوایی عراق به جزیره‌ی خارک در رسانه‌های خارجی ادامه یافت: بررسی تبعات اقتصادی این حمله در منطقه و جهان؛ تأثیر این حمله در توانایی‌های جنگی ایران؛ تخمین میزان خسارات وارده و رهنمود به عراق در تشریح نقاط آسیب‌پذیر ایران؛ القاء ناامیدی به ایران در مصون نگه‏داشتن تأسیسات نفتی خویش و احتمال تداوم حملات عراق.

- صدام به 9 تن از خلبانانی که در حمله‌ی عراق به جزیره‌ی خارک شرکت داشتند، مدال شجاعت داد؛ اظهارات شادمانه‌ی صدام درباره‌ی حمله به خارک به‌عنوان "یک پیروزی ملّی" و سپس تحلیل وضع کنونی جنگ و ادعای شکست استراتژی عملیات محدود ایران.

- سفر وزیر روابط خارجی فرانسه به عربستان جهت ابلاغ پیام فاش نشده‌ی "میتران" به شاه "فهد"؛ برخی ناظران این سفر و پیام را مرتبط با ایران و مسائل جنگ می‌دانند.

- مصاحبه‌ی سفیر دائمی جمهوری‌اسلامی ایران در سازمان ملل با کیهان در مورد تحلیل‌های کارشناسان سیاسی - نظامی غرب از تحولات جنگ ایران و عراق.

- درخواست ایران برای برگزاری اجلاس کمیته‌ی مراقبت از تحرکات حکومت صهیونیستی در جهان (از کمیته‌های فرعی سازمان کنفرانس اسلامی)، در تهران؛ قرار تشکیل جلسه‌ی کمیته‌ی منتخب صلح اسلامی در "جده" در سپتامبر آینده.

- موضع‌گیری شدید نشریه‌ی "ایزوستیا" ارگان رسمی دولت شوروی علیه ایران در موضوع افغانستان.

- ادامه‌ی تحرکات ایذایی مربوط به انتخابات ریاست جمهوری: کشف و خنثی‌سازی یک بمب در تهران؛ آتش زدن یک اتومبیل دولتی در اصفهان.

- گزارش تبلیغاتی سازمان مجاهدین خلق از فعالیت‌های خود در آستانه‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری؛ مصاحبه‌ی تلویزیونی "ری‌شهری" درباره‌ی عمل‏کرد موفق وزارت اطلاعات در برخورد با عناصر ضدانقلاب.

ارسال نظر






captcha
ارسال