فائزون|۲۴ مرداد ۱۳۶۱

کدخبر : 10446 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۱|۰۸:۲۷

تاریخ شمسی

24 مرداد 1361

تاریخ قمری

25 شوال 1402

تاریخ میلادی

15 اوت 1982
 
خلاصه روز: 

- تجاوز هوایی 71 جنگنده نیروی هوایی عراق به چند منطقه کشور از جمله شهر ایلام.

- در حملات مسلمانان انقلابی عراق به دو خودرو متعلق به مسئولان امنیتی این کشور به یک پاسگاه عراقی در غرب این کشور، 13 تن از مأموران حکومت عراق کشته یا زخمی و شماری نیز تسلیم شدند. سخنگوی وزارت کشور عراق: دو تن از افراد وزارت امنیت عراق در حمله مجاهدین انقلاب اسلامی عراق کشته شدند.

- پانزده تن از افراد مسلح و از گروهک‌های کومله و دمکرات در مناطق "3" و "7" سپاه و شهرهای بوکان، سنندج و بانه، با تسلیم خود به نیروهای جمهوری اسلامی تقاضای امان‌نامه کردند.

- فرمانده لشکر 30 زرهی سپاه: روسیه و فرانسه تعدادی تانک فوق مدرن "تی 76" مجهز به اشعه لیزر و دوربین‌های مادون قرمز و 500 دستگاه موشک "بن فارد" در اختیار عراق قرار دادند.

- مدیریت اطلاعات نظامی ارتش عراق در بخشنامه‌ای به نیروهای نظامی این کشور در خصوص مراجعات مکرر آنان به کنسول‌گری‌های کویت در عراق جهت گرفتن ویزا برای خود و خانواده‌هایشان، هشدار داد.

- رئیس مجلس ایران در ادامه سفر خود به هند: این قابل قبول نیست که یک اقلیت محدود (دو بلوک مقتدر جهان)، اکثریت عظیم بشریت را در اسارت سیاسی نظامی و فرهنگی خود داشته باشد.

- "کاظم‌پور اردبیلی" دلایل مخالفت ایران با برگزاری اجلاس وزیران خارجه کشورهای غیرمتعهد در بغداد را در جلسه‌ای در هند تشریح کرد. آقای "غرضی" نامه رئیس‌جمهور ایران را به نخست‌وزیر الجزایر تسلیم کرد. رئیس‌جمهور یمن جنوبی: ما با تشکیل کنفرانس جنبش عدم‌تعهد در بغداد مخالفیم.

- وزیر مشاور در امورخارجه مغرب با پیامی از پادشاه کشورش برای صدام، به بغداد رفت.

- نیروهای صهیونیستی پس از پاک‌سازی یک منطقه در جنوب بیروت، منزل مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی را به دلیل وجود پوسترهای امام‌خمینی و مطبوعات انقلاب اسلامی، به آتش کشیدند.

ارسال نظر






captcha
ارسال