فائزون|۲۴ مرداد ۱۳۶۴

کدخبر : 10445 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۱|۰۸:۲۵

تاریخ شمسی

24 مرداد 1364

تاریخ قمری

27 ذی‌القعده 1405

تاریخ میلادی

15 اوت 1985
 
خلاصه روز: 

- حمله‌ی هوایی عراق به جزیره‌ی خارک در آستانه‌ی انتخابات ریاست جمهوری و وارد آمدن خسارات سنگین به اسکله‌ی "تی"، یکی از دو اسکله‌ی صدور نفت این جزیره؛ جشن مفصل رسانه‌های عراق پس از این حمله؛ بازتاب وسیع این حمله در محافل سیاسی و رسانه‌ای جهان، از جمله: وزارت خارجه‌ی امریکا؛ گزارش واحد سیاسی دفتر تبلیغات حوزه‌ی علمیه قم و یک منبع وابسته به سپاه پاسداران در خصوص زوایای قابل بررسی این حمله.

- آماده‌باش ارتش کویت پس از اعلام تهاجم عراق به ترمینال نفتی خارک.

- اجرای عملیات محدود "عاشورای2" در محور "چنگوله" به همت نیروهایی از لشکر17 علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) و تیپ72 محرم که ناموفق ماند و به یک عملیات نفوذی و انهدامی تبدیل شد؛ گزارش رسانه‌های خبری عراق از تلفات ایران در این عملیات.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- گزارش قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) از عملیات "عاشورای1" که از 1364/5/21 علیه ضدانقلابیون در کردستان آغاز گردیده است؛ خبر روزنامه‌ی کیهان مبنی‌بر معرفی داوطلبانه چهل ‏تن از عناصر ضدانقلاب به نیروهای خودی در پی هشدار قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع).

- ادامه‌ی تحرکات ایذایی و خراب‏کارانه‌ی ضدانقلاب جهت اخلال در انتخابات ریاست‌جمهوری در یک روستای سقز، تنکابن، تهران؛ درخواست سازمان مجاهدین خلق از هواداران خود برای منفجر کردن بمب‌های صوتی در پای صندوق‌های رأی؛ فعالیت تبلیغاتی سازمان فدائیان خلق (اکثریت) و رادیو ضدانقلابی "ایران" متعلق به سلطنت‌طلبان.

- انفعال و انتظار دائمی نیروهای پدافندی و نظامی و نیز مسئولان سیاسی عراق بر اثر حملات مداوم ایران در جبهه‌های زمینی؛ صدام‌حسین: جنگ با ایران فرصت مسافرت به مصر را از من گرفته است.

- گزارش بازدید خبرنگار اعزامی نشریه‌ی "زوددویچه سایتونگ" - چاپ آلمان غربی - از مناطق جنگی عملیات‌های پنج‌گانه قدس و اشاره‌ی وی به برتری نیروی هوایی عراق و نحوه‌ی به کارگیری این برتری و نیز نقش سپاه در این عملیات موفق.

- گزارش نشریه‌ی "فارین ریپورت" در خصوص دست‏‌یابی ایران به لوازم یدکی مورد نیاز برای کاراندازی مجدد هواپیماهای امریکایی "اف‌14" با وجود موانع ایجاد شده بر سر راه ایران به‏ وسیله‌ی امریکا.

ارسال نظر






captcha
ارسال