فائزون|۲۳ مرداد ۱۳۶۴

کدخبر : 10433 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۱|۰۸:۰۲

تاریخ شمسی

23 مرداد 1364

تاریخ قمری

26 ذی‌القعده 1405

تاریخ میلادی

14 اوت 1985
 
خلاصه روز: 
- بررسی اقدامات و فعالیت‌های مهندسی صورت گرفته در سیر آماده‌سازی منطقه‌ی عملیاتی آتی (فاو) در جلسه‌ی فرماندهان سپاه در قرارگاه خاتم؛ تأکید بر رعایت نکات حفاظتی هنگام انجام دادن فعالیت‌ها؛ چگونگی تأمین وسایل سنگین مهندسی مورد نیاز. 
 
- رادیو بغداد به نقل از یک سخن‏گوی نظامی، از حمله به یک هدف بزرگ دریایی ایران خبر داد. 
- ادامه‌ی درگیری‌های غرب کشور: پاک‏سازی همه‌ی ارتفاعات منطقه در ادامه‌ی عملیات "عاشورای1" در تکاب و صائین‌‏دژ، انفجار دومین کار گذاشته شده در منطقه‌ی عمومی پاوه و تلفات ناشی از آن و خنثی‌سازی یک مین دیگر.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
- حمله به پایگاه "سارکه"در نزدیکی شهر "کوره‏تو" در استان "اربیل" عراق به‏ وسیله‌ی پیش‏مرگان کرد حزب‌الله عراق. 
- مصاحبه‌ی یکی از اسیران معلول ایرانی آزاد شده با روزنامه‌ی کیهان در خصوص دوران اسارتش در عراق و همکاری‌های "شیخ‌علی تهرانی" با حکومت عراق علیه اسیران و ایران. 
- اخباری از تیرگی روابط کویت و عراق به دلیل احتمال دست داشتن عراق در انفجارات و آشفتگی‌های اخیر کویت. 
- ملاقات و مذاکرات جداگانه وزیر امورخارجه‌ی عراق و وزیر صنایع و معادن ایران با مقام‌‏های رسمی چکسلواکی در پراگ.
- مصاحبه‌ی معاون وزیر خارجه‌ی ایران با خبرگزاری جمهوری‌ اسلامی در بازگشت از سودان در خصوص مواضع دولت جدید این کشور. بازتاب تغییر مواضع مقام‏‌های سودان دربرابر جنگ تحمیلی، در رسانه‌های گروهی جهان. 
- اظهارات آیت‌الله منتظری در دیدار با گروهی از پاسداران، اعضای هیئت اعزامی مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق به کشورهای سوریه، لیبی و چند تن از ائمه جمعه در خصوص توطئه‌های گوناگون ابرقدرت‌ها، از جمله: تحمیل جنگ به ایران؛ انتخابات ریاست جمهوری و تحرکات ضدانقلاب در آستانه‌ی آن. معرفی مدیرکل اطلاعات استان مرکزی به حضور آیت‌الله منتظری به گزارش روزنامه‌ی کیهان از قم.
- تحلیل "شهرام چوبین" عضو مؤسسه‌ی "مطالعات بین‌المللی" ژنو در مورد تداوم جنگ و مواضع ایران در این زمینه. 
- ادامه‌ی حرکات ایذایی و تبلیغاتی به‏ منظور اخلال در انتخابات و نیز تحریم آن (انتخابات) به وسیله‌ی گروه‌های ضدانقلاب چون: سازمان فدائیان خلق (اکثریت) سازمان، مجاهدین خلق، حزب توده. تحریم انتخابات به‏ وسیله‌ی وابستگان به نهضت آزادی و بازتاب آن در خارج از کشور. 
- دیدار معاون وزارت خارجه‌ی امریکا در امورخاورمیانه در اردن با شاه حسین و ادامه‌ی گمانه زنی‌ها در خصوص عملی شدن دیدار "ریچارد مورفی" و هیئت مشترک "اردنی - فلسطینی".
- گزارش روزنامه‌های کیهان و اطلاعات درباره‌ی کشف توطئه کودتا بر ضد حکومت عراق در 1364/5/13.

ارسال نظر






captcha
ارسال