فائزون|۲۳ مرداد ۱۳۶۶

کدخبر : 10430 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۱|۰۷:۵۸

تاریخ شمسی

23 مرداد 1366

تاریخ قمری

18 ذی‌الحجه 1407

تاریخ میلادی

14 اوت 1987
 
خلاصه روز: 

- حوادث آخرین روز عملیات "نصر7": دو پاتک سنگین عراق و دست به دست شدن قله اصلی بلفت؛ عقب کشیدن نیروهای خودی از قله بلفت و تثبیت خط پدافندی. خلاصه‌ای از عملیات نصر7 و نتایج آن.

- حمله هوایی عراق به سایت موشکی شهید باکری، پالایشگاه تبریز و یک موضع نظامی در منطقه حاج‌عمران.

- درخواست امریکا و متحدانش از عراق برای خویشتن‌داری بیش‌تر.

- کمین افراد اتحادیه میهنی کردستان عراق در مسیر نیروهای ارتش این کشور در جاده توز خرماتو و کشته‌شدن فرمانده تیپ 97 عراق.

- باج‌گیری حزب کومه‌له از روستاییان دیواندره. درگیری نیورهای خودی با عناصر حزب دمکرات در بانه.

- حضرت امام‌خمینی در دیدار مسئولان و کارکنان جهاد سازندگی با تأکید کردند که کشتار مکه تاوان قیام علیه زورگویان و برپایی حکومت اسلامی است.

- سخنان آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای در مورد طرح انصارالمجاهدین، فاجعه مکه و تبلیغات مغرضانه جهانی در این‌باره، اهداف امریکا از حضور گسترده نظامی در خلیج‌فارس و پاسخ جمهوری اسلامی ایران به این اقدامات. بازتاب سخنان رئیس‌ جمهور در نشریه انگلیسی "گاردین".

- حرکت واحدهای مین‌روب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به سوی دریای عمان برای پاک‌سازی مناطق آلوده به مین. بیانیه امارات متحده عربی مبنی‌بر پاک بودن سواحل این کشور از مین و تشکر از پیشنهاد ایران.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- ناخشنودی مقامات انگلستان از کمک نکردن ژاپن به عملیات مین‌روبی در خلیج‌فارس. تفسیر رادیو کلن از اقدامات انگلستان در خلیج‌فارس.

- دعوت روزنامه شیکاگو تریبون از کشورهای عربی برای آغاز کردن جنگ قیمت نفت علیه ایران.

- عدم موضع‌گیری محمد مهدی شمس‌الدین در مورد کشتار حجاج مکه به دست مأموران رژیم آل‌سعود.

ارسال نظر






captcha
ارسال