فائزون|۲۲ مرداد ۱۳۵۹

کدخبر : 10428 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۱|۰۷:۵۵

تاریخ شمسی

22 مرداد 1359

تاریخ قمری

2 شوال 1400

تاریخ میلادی

13 اوت 1980
 
خلاصه روز: 

- حمایت دولت چین کمونیست از تجهیز عراق به فناوری هسته‌ای؛ تلاش حکومت عراق برای ایجاد روابط نزدیک‏تر با پاکستان به‏خصوص با تیره‏شدن روابط ایران و پاکستان.

- خبرهای منابع نیروهای خودی دربارۀ تحرکات وسیع عراق و نقل‏وانتقالات نیروها و تجهیزات این کشور به‏ویژه در مناطق مرزی ایلام و مناطق همجوار مریوان.

- دستگیری یک جاسوس عراقی در میان رانده‌شدگان ایرانی‌الاصل توسط سپاه اصفهان.

- گزارش‏های متعدد مبنی‏بر همسویی و کمک‏های همه‏جانبۀ رژیم عراق به گروه‏های معاند با نظام.

- شبی کاملاً ناآرام در شهر ارومیه و شنیده‏شدن صدای تیراندازی و انفجارهای متعدد و نیز قرائت چهار اطلاعیه ازسوی لشکر64 ارومیه و قرائت پیام امام‏جمعۀ این شهر از رادیو ارومیه؛ حملۀ مهاجمان مسلح به پاسگاه شیطان‏آباد و دوآب از توابع ارومیه و نقده؛ انتشار اطلاعیۀ شماره2 پادگان مهاباد خطاب به مردم مهاباد.

- گزارش‏های متعددی از حملات ایذایی گروه‏های سیاسی مسلح مخالف نظام در مناطق مختلف کردنشین ازجمله: حملۀ مهاجمان با سلاح‏های سنگین و سبک به واحدهای مستقر در بخش کامیاران؛ درگیری بین نیروهای ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مأموران ژاندارمری از یک‏سو و افراد بعث عراق و دمکرات‏ها در منطقۀ دشه که به‏تازگی به تصرف نیروهای انتظامی درآمده است؛ حملۀ مهاجمان مسلح ضدانقلاب به مواضع نیروهای ارتش جمهوری اسلامی و پاسداران انقلاب اسلامی در منطقۀ نودشه از توابع اورامانات؛ حملۀ مهاجمان معاند با نظام به پایگاه سیلوی سقز؛ درگیری میان نیروهای ارتش و مهاجمان ضدانقلاب در سنندج؛ تجمع 300 نفر از افراد وابسته به گروه‏های دمکرات و کومه‌له و فدایی در آبادی توریور و نیز تجمع 400 نفر دیگر با سلاح‏های مختلف در آبادی حلوان؛ تجمع و آمادگی گروه‏های انبوه مهاجمان مسلح مخالف نظام در آبادی‏‌های جنوب‏‌شرقی پادگان مریوان، منطقۀ پاوه ـ نوسود، ارتفاعات هانی‏‌گرمله، کیمنه و بیدرواز و در منطقۀ نیسانه، گردنۀ شمنی، داریان و نودشه.

- ادامۀ وضعیت امنیتی بغرنج و پیچیده مناطق کردنشین و گزارش‏‌های متعددی که حاکی‏‌از نگرانی مسئولان و مردم این مناطق است.

- ادامه درگیری‏‌های طرف‏داران سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در شیراز با گروهی از مخالفان خود که به‏‌دنبال درگیری روز گذشته روی داد و چندین مجروح نیز برجای گذاشت.

- تشنج و درگیری لفظی میان مشاور رئیس‏‌جمهور و استاندار خوزستان و طرف‏داران دو جریان اصلی حکومتی در حسینیۀ اعظم اهواز.

- متن کامل نامه سفرای نُه کشور خارجی مقیم تهران در دیدار امروز با رئیس مجلس شورای اسلامی.

- بازتاب وسیع موضوع دستگیری یک زن میسیونر مذهبی به‏‌جرم جاسوسی در اصفهان و نیز دستگیری دو تن از دیگر اتباع انگلیس در یزد در هفتۀ گذشته به همین جرم، در میان رسانه‏‌های غربی؛ بازگشت سه میسیونر مذهبی انگلیسی بازداشت‏‌شده در اصفهان به کشورشان.

ارسال نظر






captcha
ارسال