فائزون|۲۲ مرداد ۱۳۶۱

کدخبر : 10427 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۱|۰۷:۵۰

تاریخ شمسی

22 مرداد 1361

تاریخ قمری

23 شوال 1402

تاریخ میلادی

13 اوت 1982
 
خلاصه روز: 

- ارتش عراق امروز نیز با گلوله‌باران آبادان، از مردم غیرنظامی 2 تن را شهید و 12 تن را مجروح کرد.

- در پی عقب‌نشینی ارتش عراق از منطقه جفیر، نیروهای سپاه دو انبار بزرگ مهمات شامل گلو‌له‌های تانک و موشک "آر.پی.جی‌.9" را در شمال این منطقه کشف کردند. با کشف این مهمات، یکی از فرماندهان لشکر زرهی سپاه گفت: ما اخیراً با کمبود شدید مهمات تانک مواجه بودیم؛ ما آن را یک امداد غیبی تلقی می‌کنیم.

- یک کشتی روسی حامل توپ برای عراق، در بندر "شیوخ" کویت پهلو گرفته و در حال تخلیه بار است. گزارش مجله "المجله" درباره سلاح‌های فرانسوی ارتش عراق و تجهیزات آن در جنگ: یکی از عوامل مهم و اساسی موفقیت عراق در دفع حمله نیروهای ایرانی به بصره، استفاده از سلاح‌های فرانسوی ازجمله هلی‌کوپترهای "غزال" مجهز به موشک‌های "هوت" (ضد زرهی) و تیربار و نیز استفاده از جنگنده‌های میراژ "اف یک" و خودروهای "بانهارد 500 ار.بی.تی." می‌باشد. ارزش سلاح‌های ارسالی از فرانسه به عراق بالغ بر سه میلیارد فرانک فرانسه است.

- عناصر مسلح غیرقانونی به یک پایگاه در اطراف "دیوان‌دره" حمله کردند، اما با واکنش نیروهای مستقر در پایگاه، این حمله سرکوب شد و چهار تن از مهاجمان نیز به هلاکت رسیدند.

- "خسرو زندی" از اعضای سازمان مجاهدین خلق که هنگام دزدی دستگیر شده است، علاوه بر دزدی به جنایات خود نیز اعتراف کرد: شکنجه و کشتن سه پاسدار کمیته. حمله یک تروریست با در دست داشتن یک نارنجک و یک بسته تی.ان.تی به آقای حسنی امام جمعه ارومیه که با هوشیاری برادران سپاه، شخص مهاجم ناکام و دست‌گیر شد.

- بیمه "لویدز" حق بیمه جنگی را تا 3 درصد افزایش داد. اعلام "مرز منطقه ممنوعه" از زبان یک مقام نظامی عراق.

- یک منبع رسمی در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک: گردهم‌آیی نمایندگان کشورهای عضو جنبش عدم‌تعهد در نیویورک برای مدت نامعلومی به تعویق افتاد. یک سخنگوی وزارت امورخارجه هند: هر چند که ایران و عراق مایل به برگزاری کنفرانس عالی در دهلی‌نو هستند، اما دهلی‌نو منتظر توافق جمعی به دست آمده از گفت‌‌و‌گوهای نیویورک است. خبرگزاری فرانسه: "فیدل کاسترو" ریاست نهضت کشورهای غیرمتعهد را تا بهمن ماه سال جاری حفظ خواهدکرد. دلایلی که رادیو امریکا درباره تلاش عراق به منظور میزبانی جنبش عدم‌تعهد برشمرد: به دست آوردن صلح از طریق برگزاری این اجلاس در بغداد.... وزیر نفت ایران که از سوریه به الجزایر رفته است، درباره دیدار خود با مقام‌‌های سوری و استفاده از سلاح نفت گفت: منظور از این سفر تسلیم پیام رئیس‌جمهوری کشورمان به "حافظ اسد" و اعلام مواضع جمهوری اسلامی ایران در رابطه با کنفرانس آینده سران غیرمتعهد و... است. هر کس که با اسرائیل در منطقه و با امریکا در جهان بجنگد، نفت لازم را در اختیارش قرار می‌دهیم. دیدار و گفت‌و‌گوی وزیرخارجه مغرب با ملک "فهد" و نیز دیدار این وزیر از سوریه و اردن.

ارسال نظر






captcha
ارسال