فائزون|۲۱ مرداد ۱۳۶۱

کدخبر : 10417 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۰|۱۲:۲۹

تاریخ شمسی

21 مرداد 1361

تاریخ قمری

22 شوال 1402

تاریخ میلادی

12 اوت 1982
 
خلاصه روز: 

- سقوط یک فروند هلی‌کوپتر عراق با آتش پدافند هوایی ایران در منطقه جنوب. در گلوله‌باران آبادان دو تن شهید و 15 تن مجروح شدند.

- یک سخن‌گوی نظامی عراق تهدید کرد که کشورش به کشتی‌‌هایی که به سواحل ایران نزدیک شوند، حمله خواهد کرد.

- با انفجار یک مین که عناصر مسلح غیرقانونی در اطراف ارومیه کار گذاشته بودند، دو تن شهید و دو تن نیز مجروح شدند.

- گزارش پزشکی قانونی از جسد کشف شده "خسرو ریاحی نظری": خراشیدگی‌ها و بریدگی‌ها در بدن و سه کانون خون ‌مردگی در پشت سر. باج‌‌گیری پانزده تن نیروهای سازمان مجاهدین خلق در اطراف نوشهر.

- کمک‌های نظامی اردن و کویت به وسیله 75 خودرو روانه عراق شد. آمار تجهیزات روسی که هفته گذشته در بندرهای کویت تخلیه شد تا به عراق حمل شود.

- سازمان "عمل اسلامی عراق" مسئولیت انفجار سفارت عراق در پاریس را به عهده گرفت. انفجار بمب هشداری است به دولت بعثی عراق به خاطر کشتار در زندان‌های عراق و به دولت فرانسه به خاطر کمک‌های نظامی به عراق. گزارش خبرگزاری فرانسه درباره سازمان عمل اسلامی عراق.

- اعتصاب اسیران عراقی در اردوگاه حشمتیه تهران به منظور برآورده شدن خواسته‌های سه‌گانه خود: اهدای خون به مجروحان ایرانی؛ شرکت در جنگ علیه ارتش صدام؛ انجام دادن 10 ساعت کار در روز برای کمک به جبهه‌های جنگ جمهور‌ی اسلامی ایران.

- یک صد و هشتاد تن از خانواده‌های عراقی با عبور از مرزهای جنوبی کشور به جمهوری اسلامی ایران پناهنده شدند. تشریح وخامت اوضاع داخلی عراق از زبان یکی از این پناهندگان.

- رئیس‌جمهور: اگر صدام مجازات نشود، منطقه روی امنیت نخواهد دید. ما امروز صدام را مجازات می‌کنیم تا دیگر کسی احساس نکند با داشتن زور می‌تواند تجاوز کند.

- رئیس مجلس شورای اسلامی از دولت هند تشکر کرد که درخواست دولت جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری کنفرانس سران جنبش عدم‌تعهد در دهلی‌نو را پذیرفته است. نخست‌وزیر هند در پیامی به صدام‌حسین، پیشنهاد کرد که کنفرانس سران کشورهای غیرمتعهد در هند برگزار شود. صدام‌حسین نیز در پاسخ به پیام نخست‌وزیر هند، پیشنهاد کرد که اجلاس وزیران خارجه کشورهای غیرمتعهد در بغداد برگزار شود.

- شیخ‌الاسلام معاون سیاسی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با رئیس‌جمهور پاکستان، پیام رئیس‌جمهور ایران را به وی تسلیم کرد. شیخ‌الاسلام در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاکستان: رژیم عراق با تجاوز به جمهوری اسلامی و جنایات غیرانسانی خود، ثابت کرد که صلاحیت عضویت در جنبش عدم‌تعهد را ندارد....

- روزنامه "نشنال هرالد" ارگان حزب کنگره خانم گاندی: هند به برگزاری هفتمین کنفرانس سران غیرمتعهدها در دهلی‌ نو، تمایل دارد. روزنامه "تایمز آو ایندیا": صدام‌حسین باید دچار مصیبتی شده باشد که از برگزاری این کنفرانس خودداری کرده است. رادیو صدای امریکا: دولت هند میزبانی نشست سران عدم‌تعهد را پذیرفته است، اما به این شرط که دیگر اعضای جنبش پیشنهاد عراق برای برگزاری جلسه وزیران خارجه کشورهای غیرمتعهد را بپذیرند... سفر معاون وزیرخارجه کوبا در اوائل هفته جاری به دهلی نو برای رسیدن به این مقصود است که نشست وزرای خارجه کشورهای عضو جنبش در هاوانا برگزار شود.

ارسال نظر






captcha
ارسال