فائزون|۲۱ مرداد ۱۳۶۴

کدخبر : 10415 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۰|۱۲:۲۴

تاریخ شمسی

21 مرداد 1364

تاریخ قمری

24 ذی‌القعده 1405

تاریخ میلادی

12 اوت 1985
 
خلاصه روز: 

- سرنگونی سه هلی‌کوپتر عراقی و یک هلی‌کوپتر خودی بر اثر آتش پدافند طرف مقابل.

- حمله‌ی عناصر حزب دمکرات به یک پایگاه خودی در شهرستان ارومیه.

- توضیحات فرمانده نیروی دریایی در یک گفت‏‌و‌گوی مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی درباره‌ی وضعیت کنونی امنیت آب‌های ایران و منطقه.

- هاشمی‌رفسنجانی در دیدار با هیئت اعزامی مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق به کشورهای لیبی و سوریه: مجلس اعلا تأثیر فراوانی در صحنه دارد، امّا باید در جهت بسیج ملت عراق بر تلاش‌های خود بیفزاید.

- گزارش سازمان عفو بین‌الملل در تأیید اعمال شکنجه در زندان‌های عراق. هم‏زمان با این گزارش، حکومت عراق نامه‌ای به سازمان عفو بین‌الملل تسلیم کرده مبنی‌بر تأیید اعدام 19 تن از مخالفان خود.

- گزارش انتقادی هفته‌نامه‌ی "پروفیل"- چاپ اتریش - از ارسال سلاح‌های اتریشی به عراق با وجود قانون منع صدور هرگونه سلاح از اتریش به کشورهای در حال جنگ.

- تحلیل مجله‌ی "لوپوئن" - چاپ پاریس - از تحکیم و ارتقاء روابط دیپلماتیک ایران و چین پس از سفر اخیر هاشمی‌رفسنجانی به چین و نگرانی شوروی از این نزدیکی روابط.

- گزارش خبرگزاری ژاپنی "کیودو" درباره‌ی واردات سلاح به ایران از طریق آب‌های داخلی شوروی به‌جای آسمان سعودی و دیگر مشکلات ناشی از جلوگیری این کشور از ارسال اسلحه به ایران از طریق آسمان خود (سعودی)، از جمله ایجاد بازار کاذب قیمت سلاح.

- آغاز دور جدید روابط دو کشور ایران و سودان با ملاقات یک هیئت دیپلماتیک ایرانی با مقام‌‏های دولت جدید سودان؛ اظهارات معاون سیاسی وزارت خارجه، در این خصوص؛ بازتاب تجدید مناسبات ایران و سودان در رسانه‌های خارجی.

- ادامه‌ی فعالیت عناصر سازمان مجاهدین خلق و دیگر گروه‌های ضدانقلاب در آستانه‌ی انتخابات ریاست جمهوری در رامسر، شوشتر، صالح‌آباد، تهران؛ بیانیه‌ی این سازمان در آتن و پاریس مبنی‌بر ادعای آسیب‌رساندن به پنج جنگنده و پانزده خودرو نظامی ایران.

- تلاش یوگسلاوی برای کسب میزبانی اجلاس هشتم سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها پس از عدم موفقیت عراق در کسب ریاست و میزبانی این اجلاس؛ اعلام حمایت ایران و چند کشور دیگر از لیبی در صورت کاندیدا شدن این کشور برای میزبانی اجلاس.

ارسال نظر






captcha
ارسال