فائزون|۲۱ مرداد ۱۳۶۶

کدخبر : 10413 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۰|۱۲:۲۰

تاریخ شمسی

21 مرداد 1366

تاریخ قمری

16 ذی‌الحجه 1407

تاریخ میلادی

12 اوت 1987
 
خلاصه روز: 

- پاتک چهار گردان از نیروهای عراقی به ارتفاعات بلفت و دوپازا و تصرف نوک قلعه بلفت در ساعات اولیه روز. اقدام متقابل نیروهای خودی و آزادسازی این قله در ساعت 11 صبح.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- بمباران روستاهای "قلعه"، "بیوران پایین" و "تاوق" از توابع سردشت به وسیله هواپیماهای عراقی.

- شهادت چند تن از مسئولان قرارگاه حمزه در درگیری با عناصر حزب دمکرات در پایگاه میرآباد سردشت. حمله عناصر مجاهدین به پایگاه ارتش در مرز مریوان.

- تصرف "قلعه کانیکار" و پایگاه‌های اطراف در استان اربیل به دست نیروهای اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان عراق.

- اعزام "کاروان غدیر" به استعداد سه گردان از استان یزد به جبهه‌های جنگ.

- اظهارات "میرحسین موسوی" نخست‌وزیر در مورد تصمیم انگلستان و فرانسه برای اعزام مین‌روب به خلیج‌فارس: هر نوع حضور قدرت‌های خارجی در خلیج‌فارس، به افزایش تشنج کمک می‌کند.

- جمهوری اسلامی ایران برای انجام دادن عملیات مین‌روبی در خلیج‌فارس و دریای عمان اعلام آمادگی کرد. شرکت بیمه لویدز برای نخستین بار بیمه ویژه خطرهای جنگی را در دریای عمان اجرا می‌کند.

- آمار کشتی‌های یونانی که در خلیج‌فارس مورد حمله قرار گرفته‌اند.

- پاسخ مارگارت تاچر به وزیر دفاع پیشین انگلستان که هدف از اعزام مین‌روب از این کشور را صرفاً به قصد راضی کردن ریگان، داشته بود.

- مواضع ایتالیا: "احتمال اعزام نیروی مین‌روب به خلیج‌فارس، پیشنهاد تشکیل یک نیروی بین‌المللی، پیشنهاد تشکیل کمیسیون تعیین مسئولیت آغازگر جنگ." آلمان‌ غربی و هلند حضور نظامی در خلیج‌فارس را رد کردند.

- "الکساندر هیگ" وزیر خارجه سابق امریکا اعلام کرد که هدف این کشور در خلیج‌فارس، نه تضمین آزادی جریان نفت بلکه حفظ برتری نسبت به شوروی است.

- دیدار "نزار حمدون" با "جورج شولتز" وزیر خارجه امریکا. ابراز نگرانی سفیر امریکا در کویت از صدور انقلاب اسلامی ایران.

- تعویق اجلاس فوق‌العاده وزیران خارجه عضو اتحادیه عرب به درخواست سوریه.

- نامه شواردنادزه به وزیر خارجه آلمان‌ غربی در مورد جنگ ایران و عراق و حمایت از تلاش‌های دبیرکل سازمان ملل. گزارش رویتر و نیویورک تایمز درباره روابط مسکو با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و استفاده ایران از اختلافات دو ابرقدرت.

- میزگرد رادیو بی.بی.سی. در مورد تأثیر و پی‌آمدهای اوضاع خلیج‌فارس بر جریان نفت و مشکلات غرب در کاستن از میزان وابستگی خود به نفت این منطقه.

ارسال نظر






captcha
ارسال