فائزون|۲۰ مرداد ۱۳۶۴

کدخبر : 10407 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۰|۱۱:۴۴

تاریخ شمسی

20 مرداد 1364

تاریخ قمری

23 ذی‌القعده 1405

تاریخ میلادی

11 اوت 1985
 
خلاصه روز: 

- تبادل آتش بین نیروهای ایران و عراق در طول نوار مرزی در ادامه رکود در جبهه‌های جنگ.

- حمله ضد انقلابیون به یک پایگاه در محور ارومیه به اشنویه.

- ادامه‌ی تحرکات ایذایی در آستانه‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری و بازتاب این‌گونه حرکات در خارج از کشور.

- اظهارات نخست‌وزیر در خصوص تحرکات ایذایی که در آستانه‌ی انتخابات ریاست جمهوری با هدف جلوگیری از حضور مردم در انتخابات، انجام می‌شود.

- اظهارات "کمال خرازی" - سرپرست ستاد تبلیغات جنگ - در کنفرانس مطبوعاتی با حضور خبرنگاران خارجی و داخلی درباره‌ی وضعیت اسیران ایرانی در عراق؛ چگونگی رفتار عراق با اسیران؛ ادعای عراق مبنی‏‌بر انکار بودن گروهی از اسیران ایرانی در عراق با وجود مدارک روشن دال بر کذب ادعای عراق؛ استراتژی جدید ایران در جنگ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- روزنامه‌ی "یومیوری" چاپ ژاپن: عراق اعلام کرد پروژه‌های اقتصادی بعد از جنگ خود را به کمپانی‌هایی خواهد داد که اکنون (زمان جنگ) با عراق همکاری دارند.

- مقاله‌ی تحقیقی نشریه‌ی "واشنگتن تایمز" درباره‌ی وضعیت و نقش زنان عراقی پس از پایان جنگ ایران و عراق با توجه به انبوه تلفات نیروی انسانی عراق.

- موضع‌گیری نخست‌وزیر در قبال اجلاس اخیر سران عرب در مراکش: انتقاد از تلاش اعراب برای بازگرداندن دوباره‌ی مصر به جامعه‌ی عرب و حمایت همه‌جانبه‌ی آنان از حکومت صدام در مقابل ایران.

- ادامه‌ی بازتاب نتایج اجلاس فوق‌العاده‌ی سران عرب در رسانه‌ها، از جمله در نشریه‌ی "وال استریت ژورنال" و خبرگزاری آسوشیتدپرس.

ارسال نظر






captcha
ارسال