فائزون|۱۹ مرداد ۱۳۶۴

کدخبر : 10400 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۰|۱۱:۲۸

تاریخ شمسی

19 مرداد 1364

تاریخ قمری

22 ذی‌القعده 1405

تاریخ میلادی

10 اوت 1985
 
خلاصه روز: 

- ادامه‌ی رکود در جبهه‌های جنگ.

- اظهارات شاه مراکش و وزیر خارجه‌ی کویت که تکرار همان مواضع عنوان شده در بیانیه‌ی پایانی کنفرانس سران عرب در مراکش مبنی‌بر حمایت از مواضع عراق و هشدار به ایران برای پذیرفتن صلح تحمیلی است؛ اظهار خشنودی "طه‌ یاسین رمضان" از نتایج کنفرانس سران عرب.

- بازتاب‌های متفاوت اجلاس سران عرب در رسانه‌های جهان؛ ارزیابی مثبت مفسر رادیو بی.‏بی.‏سی. از نتایج این اجلاس به‌رغم تحریم اجلاس به‏ وسیله‌ی پنج کشور عرب: لیبی، سوریه، الجزایر، لبنان، یمن.

- کنفرانس مطبوعاتی هیئت فلسطینی "جبهه‌ی نجات ملی" با خبرنگاران داخلی و خارجی: تشریح نتایج دیدار هیئت از ایران؛ اظهار نظر درباره‌ی اجلاس سران عرب در مراکش؛ نقش ایران در توقف جنگ اردوگاه‌های فلسطینی؛ امکان افتتاح دفتر این جبهه در ایران.

- تحویل اولین هواپیما از هشتاد فروند هواپیمای آموزشی (نوکافو) که عراق از مصر خریده است به گزارش نشریه‌ی "السفیر".

- واگذاری قرارداد احداث دومین خط لوله‌ی نفت خام عراق از طریق خاک ترکیه، به یک کنسرسیوم از کمپانی‌های ترکیه و ایتالیا.

- مقاله‌ی نشریه "میدل ایست اکونومیک دایجست" - چاپ لندن - با عنوان" عراق نیروهای خود را برای بازپرداخت قروض بسیج می‌کند" در خصوص بررسی مشکل عراق در بازپرداخت قروض سنگین بین‌المللی‏‌اش، به‌رغم گشایش دو خط لوله‌ی صدور نفت این کشور از مسیر عربستان و ترکیه.

- پخش مطلبی از صدای امریکا به نقل از نشریه‌ی "واشنگتن تایمز" درباره‌ی مسائل اقتصادی عراق و چشم‌اندازی از تغییر الگوی اقتصادی این کشور به سمت الگو‌های غربی و نقد شیوه‌های سوسیالیستی کنونی حاکم بر عراق.

- ادامه‌ی فعالیت‌های تبلیغاتی و تخریبی عناصر ضدانقلاب برای مقابله با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در شهرهای تهران، قم، ارومیه، خوی و خلخال.

ارسال نظر






captcha
ارسال