فائزون|۱۷ مرداد ۱۳۶۴

کدخبر : 10375 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۹|۲۳:۵۰

تاریخ شمسی

17 مرداد 1364

تاریخ قمری

20 ذی‌القعده 1405

تاریخ میلادی

8 اوت 1985
 
خلاصه روز: 

- اقدامات مربوط به رعایت حفاظت، غافل‌‏گیری و فریب دشمن به‌عنوان سه اصل مهم، در جریان آماده‌سازی عملیات آتی در منطقه‌ی عملیاتی فاو.

- عملیات ایذایی ارتش جمهوری اسلامی با نام "ظفر7" در دو منطقه‌ی پنجوین و دره‌میانه.

- تشکیل شورای عالی دفاع برای بررسی عملیات اخیر "قدس5" که در هور به همت رزمندگان سپاه انجام شد و توضیحات آقای هاشمی‌رفسنجانی در این خصوص پس از پایان جلسه.

- بازدید خبرنگاران رسانه‌های چند کشور از مناطق آزاد شده در عملیات قدس5.

- دعوت سپاه‌پاسداران از مردم جهت ثبت‌نام برای اعزام به جبهه‌ها و حضور در عملیات‏‌های زنجیره‌ای "قدس".

- تهدید مردم مناطق کردنشین به وسیله‌ی حزب دمکرات مبنی‌‏بر شرکت نکردن در انتخابات ریاست‌جمهوری؛ درگیری و تحرکات نیروهای خودی و عناصر حزب دمکرات؛ اظهارات فرمانده سپاه ارومیه در مورد مؤثر بودن طرح تسلیح عشایر منطقه برای مبارزه با ضدانقلابیون.

- اظهارات "حمادی" رئیس کمیته‌ی روابط خارجی حزب بعث عراق مبنی‌بر این که امکان پیروزی با شکست یکی از دو کشور در جنگ وجود ندارد.

- گفت‏‌وگوی هاشمی‌رفسنجانی با خبرگزاری جمهوری‌اسلامی: اظهارنظر درباره‌ی سخنان اخیر صدام؛ ناممکن ندانستن برکناری صدام از ریاست حکومت بعثی عراق؛ دلیل لغو سفر صدام به مراکش و مصر به‌رغم اعلام رسمی حکومت عراق مبنی‏‌بر انجام شدن این سفر.

- گزارش‏‌های مختلف رسانه‌ها از نتایج احتمالی و مفاد پیش‌نویس قطع‏نامه‌ی پایانی کنفرانس اضطراری سران عرب در کازابلانکا که نشان از هم‌‏آوایی شدید سران عرب با منافع و مطامع عراق دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- گزارش روزنامه "یومیوری" از تأثیرات مفید گشایش خط لوله‌ی جدید انتقال نفت عراق از طریق سعودی بر وضعیت اقتصادی عراق.

- در مجلس شورای اسلامی تصویب شد: لایحه‌ی تأمین اعتبار هزینه‌های جانبی خرید فرآورده‌های نفتی و انتقال نفت خام به خارج و برگشت فرآورده‌های آن به داخل کشور و نیز خرید هفت کشتی نفت‌کش.

- گزارش خبرگزاری فرانسه درباره‌ی اعلامیه‌ی جمعی از اعضای نهضت آزادی - بدون امضای مهندس بازرگان - مبنی‌بر تحریم انتخابات ریاست جمهوری.

- مقاله‌ی نشریه "لوموند دیپلماتیک" با عنوان "خلیج‌فارس تحت امنیت" با محوریت بررسی جایگاه عراق، ایران و شورای همکاری خلیج‌فارس در معادلات امنیتی منطقه، با توجه به جنگ ایران و عراق و نیز با اشاره به اقدامات نظامی - امنیتی امریکا در این منطقه.

ارسال نظر






captcha
ارسال