فائزون|۱۵ مرداد ۱۳۶۱

کدخبر : 10366 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۹|۱۳:۰۳

تاریخ شمسی

15 مرداد 1361

تاریخ قمری

16 شوال 1402

تاریخ میلادی

6 اوت 1982
 
خلاصه روز: 

- نیروهای خودی در یک عملیات در قصرشیرین دو ارتفاع مهم را از اشغال دشمن خارج کردند. با این عملیات جاده قصرشیرین به سرپل‌ذهاب از دید و تیر دشمن بیرون آمد و متقابلاً جاده تدارکاتی دشمن در محور پیروزخان به تنگ بیشگان در زیر دید و تیر مستقیم نیروهای خودی قرار گرفت. در این عملیات 200 تن از نیروهای دشمن کشته یا مجروح شدند و یک تانک و سه خودرو آن‌ها نیز منهدم‌شد.

- حمله نیروهای خودی به دو پایگاه حزب دمکرات و سازمان کومله در اطراف مریوان. در این حمله 12 تن از عناصر کومله کشته یا زخمی شدند. سه تن از افراد حزب دمکرات با پنج قبضه اسلحه خود را به سپاه مریوان تسلیم کردند.

- پنج عملیات سازمان مجاهدین خلق برای ترور افراد، سرقت خودرو و حمله به مراکز دولتی در شهر تهران. در این عملیات‌ها یک تن از مردم به شهادت رسید و سه تن مجروح شدند، یک اتومبیل نیز ربوده شد.

- سخنگوی وزارت امورخارجه ایران سخنان سفیر عراق در عربستان (مبنی‌بر موافقت صدام با شرایط جمهوری اسلامی ایران) را تبلیغاتی برای کسب وجه‌ی سیاسی خواند و افزود: هنوز مناطق مهمی از خاک ایران در اشغال عراق است. وزیر اطلاعات حکومت سعودی سخنان دو روز گذشته سفیر عراق در این کشور را (مبنی‌بر پذیرش شرایط ایران) را تکذیب کرد؛ سفیر عراق در عربستان نیز در یک عقب‌نشینی آشکار گفت: ایران به عراق تجاوز کرده است و عراق هیچ غرامتی را پرداخت نخواهدکرد.

- سعدون حمادی وزیرخارجه عراق: عراق اصراری به برگزاری هفتمین کنفرانس سران عدم‌تعهد در بغداد ندارد. عضو هیئت رئیسه اتحادیه سوسیالیستی یوگسلاوی: جنگ ایران و عراق برپایی کنفرانس عدم‌تعهد در عراق را مورد تهدید جدی قرار داده است. گزارش خبرگزاری هند درباره سفر آتی رئیس مجلس ایران به هند.

- سفر نخست‌وزیر و وزیرامورخارجه ترکیه به ایران. روزنامه‌های ترکیه: سفر مقامات ترکیه به ایران به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات ایران درباره جنگ و تحولات اخیر منطقه صورت گرفته است. "میرحسین موسوی" نخست‌وزیر: اگر دولت ترکیه بتواند در جهت تحقق شرایط جمهوری اسلامی حرکت کند، از آن استقبال خواهیم کرد.

- امام‌خمینی آقای موسوی خوئینی‌ها را به سمت نماینده خود و سرپرست حجاج ایرانی منصوب کرد.

ارسال نظر






captcha
ارسال