فائزون|۱۵ مرداد ۱۳۶۴

کدخبر : 10365 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۹|۱۳:۰۱

تاریخ شمسی

15 مرداد 1364

تاریخ قمری

18 ذی‌القعده 1405

تاریخ میلادی

6 اوت 1985
خلاصه روز: 

- اجرای موفق عملیات محدود "قدس5" به همت تیپ " الغدیر" سپاه با هدف تصرف پاسگاه "الیج" در هور.

- عملیات خودی در منطقه‌ی "آق‌دره" از توابع تکاب و هلاکت 25 تن از عناصر حزب دمکرات در این عملیات.

- سخنان آقای "محلاتی" نماینده‌ی امام در سپاه و "محسن رضایی" فرمانده کل سپاه در سمینار فرماندهان گروه‌های مقاومت بسیج (ثامن‌الائمه): آقای محلاتی: تنها کشوری هستیم که در جهان استقلال سیاسی واقعی داریم. حکومتی که بر اساس اعتقاد است، از جنگ خسته نخواهد شد و سازش نخواهد کرد. محسن رضایی: جنگ ما با صدام سه سال پیش، زمانی که خرمشهر آزاد شد، تمام شد و صدام مرد؛ امروز صدام وسیله‌ای است برای مقاصد پلید ابرقدرت‌ها.

- تفسیر رادیو بی‏.بی.‏سی. در خصوص احتمال دست‏یابی عراق به بمب اتمی و تدابیر ایران جهت مقابله با خطر‏های احتمالی آن؛ گزارش‌‏های متعدد رسانه‌های جهان در خصوص احتمال تسلیح اتمی عراق.

- مقاله‌ای از روزنامه‌ی "سوئد تمپس" درباره‌ی دلایل و آثار بایکوت فروش تسلیحات نظامی امریکایی به ایران.

- حمل پنهانی اسلحه از امریکا به ایران به پیشنهاد "مک‌فارلین" مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور امریکا در جلسه‌ای با حضور مقام‌‏های بلندپایه‌ی مملکتی و امنیتی این کشور[ضمیمه دارد].

- گزارش روزنامه‌ی "عربیا" در خصوص آخرین تحولات در روابط ایران و فرانسه و اظهارات کاردار سفارت فرانسه در تهران در زمینه‌ی بهبود این روابط.

- اعلام مواضع موافق و مخالف به‏ وسیله‌ی کشورهای امریکا، لیبی، سوریه و عراق درباره‌ی کنفرانس آتی سران عرب در مراکش؛ گزارش بی.‏بی.‏سی. از بروز نشانه‌های اختلاف میان کشورهای عرب بر سر موضوع فلسطین و عضویت مجدد مصر در جامعه‌ی عرب.

- مصاحبه‌ی هیئت فلسطینی مخالف عرفات در تهران با خبرنگاران سیاسی روزنامه‌ی اطلاعات که در مجموع، مروری است بر آنچه در چندسال اخیر بر لبنان و فلسطین رفته است.

- تصویب شور اول لایحه‌ی قانون "فروش ارزان و تحویل نفت مجانی به سوریه" در مجلس شورای اسلامی و توضیحات "دری نجف‌آبادی" مخبر کمیسیون برنامه و بودجه در این مورد.

- گزارش روزنامه‌ی انگلیسی "گاردین" مبنی‏‌بر این که نتایج اجلاس اخیر اوپک، حاکی از پیروزی کشورهای رادیکال (ایران، لیبی، الجزایر) و شکست عربستان است. افزایش نکات و اطلاعات تکمیلی بر این گزارش.

- ادامه‌ی اعمال ایذایی تروریستی در آستانه‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری در شهرهای تهران، مشهد و در یک ایستگاه خط‏ آهن در آذربایجان.

- برنامه‌های سازمان مجاهدین خلق برای هواداران خود در آستانه‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، اعلام شده از رادیو بغداد.

ارسال نظر






captcha
ارسال