فائزون|۱۴ مرداد ۱۳۶۴

کدخبر : 10359 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۹|۱۲:۳۵

تاریخ شمسی

14 مرداد 1364

تاریخ قمری

17 ذی‌القعده 1405

تاریخ میلادی

5 اوت 1985
 
خلاصه روز: 

- تصرف ارتفاع "سرپیران" (یکی از اهداف فرعی عملیات قادر) به‏ وسیله‌ی ارتش عراق.

- انتقاد محسن رضایی از کندی فعالیت‌های برخی یگان‌های سپاه جهت آمادگی برای اجرای عملیات‌های محدود با توجه به تأکید امام بر جنگ[ضمیمه دارد].

- اظهارات یک رهبر سازمان "اخوان المسلمین" مصر در خصوص عدم صلاحیت حکومت‌های حامی یکی از دو کشور درگیر در جنگ جهت میانجی‌گری برای برقراری صلح، با تأکید بر لزوم پایان دادن سریع‌تر به این جنگ.

- ادامه‌ی بازتاب حمله‌ی اخیر عراق به حوزه‌ی نفتی نوروز و تکرار ادعاهای این کشور مبنی‌بر وارد ساختن خسارات سنگین به این حوزه‌ی نفتی، در برخی رسانه‌های فرانسه.

- هشدار رئیس کمیته‌ی فرعی روابط خاورمیانه‌ای مجلس نمایندگان امریکا به دولت ریگان مبنی‌بر وخیم‌تر شدن اوضاع جنگ در آینده با توجه به روند کنونی جنگ و در دست داشتن شواهدی، همچنین تأکید وی بر لزوم ایفای دیپلماسی فعال‏تر به وسیلة دولت امریکا جهت خاتمه بخشیدن به جنگ.

- به گفته‌ی دبیرکل کنفرانس کشورهای اسلامی، چندین ابتکار در اجلاس آینده‌ی کمیسیون حسن نیت اسلامی در جده برای خاتمه دادن به جنگ ایران و عراق مطرح خواهد شد.

- موضوع‌های مورد بحث هیئت فلسطینی مخالف عرفات در دیدار با ولایتی: تحولات سیاسی منطقه؛ تحرکات کشورهای مرتجع عرب جهت انحراف آرمان فلسطین؛ کنفرانس فوق‌العاده‌ی سران عرب در مراکش؛ جنگ تحمیلی.

- درچارچوب کمک‌های انگلیس، یک بانک انگلیس، اعتبار 67 میلیون دلاری برای عراق منظور کرد.

- گزارش مجله‌ی "المستقبل" چاپ فرانسه، از توافق ایران و فرانسه جهت حل مشکل وام یک میلیارد دلاری ایران به فرانسه در زمان شاه.

- کشف و خنثی‌سازی توطئه ربودن یک هواپیمای مسافربری که از تهران عازم بندرعباس بود.

- تحرکات ایذایی گروه‌های مخالف نظام در داخل کشور در آستانه‌ی انتخابات ریاست جمهوری؛ سخنان "علی امینی" در مجمع سلطنت‌طلبان در پاریس.

ارسال نظر






captcha
ارسال