فائزون|۱۳ مرداد ۱۳۶۱

کدخبر : 10353 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۹|۱۱:۴۴

تاریخ شمسی

13 مرداد 1361

تاریخ قمری

14 شوال 1402

تاریخ میلادی

4 اوت 1982
 
خلاصه روز: 

- در گلوله‌باران امروز آبادان 3 تن شهید و 16 تن نیز مجروح شدند.

- ده خودرو حامل نیروهای نظامی و دو خودرو حامل جنگ‌افزار از اردن وارد عراق شدند.

- اقدامات امروز ضدانقلاب: حمله به یک پایگاه در مهاباد و عملیات کمین در مسیر یک خودرو سپاه در جاده اشنویه ـ ارومیه.

- سفیر عراق در عربستان: ما سه شرط ایران برای پایان دادن به جنگ را پذیرفته‌ایم. عراق در جست‌وجوی یک فرمول مناسب و سریع برای پایان دادن به جنگ است.

- وزارت اطلاعات عراق آمار تلفات انفجار بمب در این کشور در دهم مرداد ماه را اعلام کرد: 20 کشته و 128 مجروح. لوماتن: هدف بمب‌گذاری‌ها به شکست کشاندن کنفرانس عدم‌تعهد در بغداد است.

- سفیر عراق در اندونزی: بغداد برای پذیرایی از سران کشورها آمادگی کامل دارد. نود کشور برای شرکت در کنفرانس بغداد اعلام آمادگی کردند. وزیرخارجه سریلانکا: اجلاس سران باید ادامه یابد. رویتر: یک هیئت از وزارت خارجه کوبا به یوگسلاوی سفر کرده تا پیام کاسترو درباره تشکیل یک اجلاس اضطراری در کوبا برای تصمیم‌گیری محل و زمان برگزاری کنفرانس غیرمتعهدها را تسلیم مقامات این کشور نماید. لوموند: آیا ایران برای جلوگیری از تشکیل کنفرانس سران در بغداد، به شیوه‌های دیگری نیز متوسل خواهد شد؟

- گزارش بی.بی.سی. درباره تلاش جدید ترکیه برای میانجی‌گری در جنگ عراق با ایران. روزنامه جمهوریت ترکیه: ژنرال "کنعان اورن" (رئیس‌جمهور ترکیه) با ارسال پیامی برای رئیس‌جمهور ایران و عراق از تمایلات آنان درباره تلاش میانجی‌گری ترکیه آگاهی یافته است. رویتر: سفر نخست‌وزیر ترکیه چرخشی آشکار در سیاست ترکیه در قبال جنگ ایران و عراق است. دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی: کمیته حسن نیت سازمان کنفرانس اسلامی کوشش‌های تازه‌ای را برای پایان دادن به جنگ ایران و عراق آغاز کرده است. مجله امریکایی "تایم": صدام به دلایل مختلف ـ از جمله شکست‌های متعدد نظامی و تلاش برای ایجاد امنیت در بغداد و کسب ریاست سه ساله نهضت عدم‌تعهد ـ شدیداً برای دستیابی به یک توافق سری برای صلح، کوشش می‌کند. ولی ایران هیچ علامتی جهت برآورده ساختن آرزوی صدام از خود نشان نمی‌دهد.

- گزارش خبرگزاری فرانسه از روابط اقتصادی فرانسه با عراق: عراق در صدر مشتریان فرانسه قرار دارد. هزار مؤسسه فرانسوی با عراق ارتباط دارند. هفت هزار و پانصد فرانسوی برای اجرای طرح‌ها در شرکت‌های مختلف عراق حضور دارند.

- مجله‌ی "تایم":عراق با پیش‌بینی حملات بیش‌تر از جانب ایران، کلیه مجوزهای خروج اتباع ذکور عراق به خارج از کشور را لغو کرده است.

- نشریه "فرانکفورتر الگماینه": کارشناسان نظامی تردید دارند که ایران بتواند جنگ را در داخل عراق ادامه دهد.

ارسال نظر






captcha
ارسال