فائزون|۱۳ مرداد ۱۳۶۶

کدخبر : 10350 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۹|۱۱:۳۷

تاریخ شمسی

13 مرداد 1366

تاریخ قمری

8 ذی‌الحجه 1407

تاریخ میلادی

4 اوت 1987
 
خلاصه روز: 

- بررسی آخرین وضعیت دشمن و اقدامات انجام شده برای آغاز عملیات "نصر7" در جلسه فرماندهان سپاه در قرارگاه قدس.

- اجرای عملیات "فتح 9" در منطقه "خرمال" واقع در جنوب استان سلیمانیه به همت نیروهای "تیپ 25 ظفر" سپاه و حزب دمکرات کردستان عراق. عملیات نفوذی نیروهای "لشکر 9 بدر" در چوارتا.

- استخدام جاش در ارتش حکومت عراق برای نفوذ به خاک ایران و انجام دادن اقدامات تخریبی.

- آغاز مانور دریایی "شهادت" در سواحل خلیج‌فارس، اقدامات انجام شده و سخنان فرمانده کل سپاه درباره اهداف نظامی سیاسی مانور و نقاط قوت آن.

 

 

 

 

 

 

 

- گزارش خبرنگار روزنامه اطلاعات، رادیو بی.بی.سی و رادیو قاهره در مورد چگونگی برگزاری مانور دریایی شهادت و اهداف آن.

- تأثیر مانور دریایی شهادت بر افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی و گزارش‌ خبرنگار بخش انگلیسی رادیو بی.بی.سی و روزنامه اطلاعات در این مورد.

- عراق به کمک برخی کشورها برد موشک اسکاد ـ بی را افزایش داد. گزارش برخی رسانه‌ها درباره تأثیر این موشک با برد جدید در جنگ شهرها. گزارش مدیر "مؤسسه تحقیقات صلح استکهلم" درباره نقش چین در تأمین سلاح‌های ایران و عراق و نیز خریدهای تسلیحاتی دو کشور.

- هشدار ایران به امریکا در مورد تجاوز هواپیماهای امریکایی به قلمرو هوایی جمهوری اسلامی ایران.

- هشدار برخی رسانه‌ها و منابع کشتی‌رانی در مورد توانایی ایران در حمله به نیروهای امریکایی و اجرای سیاست "با چنگ و دندان"

- مصاحبه "گراسیموف" در مورد سفر معاون وزیرخارجه شوروی به منطقه، موافقت ایران با طرح شوروی مبنی‌بر خروج کلیه نیروهای خارجی خلیج‌فارس و موضع مقامات امریکا در مورد روابط ایران و شوروی

- طرح فرمانده سابق نیروی دریایی پاکستان در خصوص خروج نیروهای بیگانه از منطقه و برافراشتن پرچم کشورهای اسلامی بر کشتی‌ها جهت تأمین امنیت خطوط کشتی‌رانی.

- وزارت خارجه امریکا، "ضیاءالحق" رئیس‌ جمهور پاکستان و سازمان مجاهدین خلق اعلام کردند که ایران مسئول کشتار حاجیان در مکه است.

- بررسی آثار کشتار مکه در بحران منطقه و واکنش برخی گروه‌ها و کشورها در مورد آن به نقل از روزنامه لوموند و خبرگزاری فرانسه.

ارسال نظر






captcha
ارسال