فائزون|۱۱ مرداد ۱۳۶۴

کدخبر : 10328 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۹|۱۰:۲۱

تاریخ شمسی

11 مرداد 1364

تاریخ قمری

14 ذی‌القعده 1405

تاریخ میلادی

2 اوت 1985
 
خلاصه روز: 

- حمله‌ی موشکی ناموفق یک هلی‌کوپتر به یک نفت‌کش بزرگ یونانی حامل نفت ایران.

- تحویل اجساد دو تن از اعضای سپاه پاسداران مستقر در "دره بقاع" لبنان که دو ماه قبل به‌دست نیروهای "دروزی" لبنان به شهادت رسیده‌اند به سپاه پاسداران؛ گزارش رادیو اسرائیل از مراسم تشییع جنازه‌ی این دو شهید در "بعلبک" لبنان.

- گزارش هیئت بازرسی امریکا موسوم به "تاور" از دیدار پیک اسرائیل در کاخ سفید با مک‌فارلین مشاور امنیتی ریگان و توافق آن‏ها با ارسال مقادیر محدودی اسلحه به‌وسیله‌ی واسطه‌ها به ایران در ازای آزادی گروگان‌های امریکایی، البته با تأکید بر ارسال سلاح‌ها از مسیر اسرائیل.

- گزارش یونایتدپرس در خصوص چگونگی تأمین تسلیحات ایران با این که قدرت‌های غربی برای جلوگیری از ورود سلاح به ایران محدودیت‌هایی شدید اعمال می‌کنند؛ گزارش شبکه‌های تلویزیونی امریکا از بازداشت شش تن در امریکا به اتهام تلاش برای قاچاق سلاح به ایران.

- اظهارات آقای هاشمی‌رفسنجانی در خطبه‏ های نماز جمعه‌ی تهران در خصوص مسائلی چون: صدور انقلاب؛ شرکت عراقیان در جنگ علیه دولت صدام؛ اوضاع کنونی حاکم بر نفت و اوپک.

- گزارش منابع داخلی و خارجی از این‏که به‌رغم دعوت گروه‌های سلطنت‌طلب مقیم خارج از کشور از سلطنت‌طلبان داخلی برای راه‌پیمایی به مناسبت سال‏روز مشروطیت و اعتراض به ادامه‌ی جنگ، هیچ تجمع یا راهپیمایی در تهران صورت نگرفت.

ارسال نظر






captcha
ارسال