فائزون|۱۱ مرداد ۱۳۶۶

کدخبر : 10320 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۹|۱۰:۰۴

تاریخ شمسی

11 مرداد 1366

تاریخ قمری

6 ذی‌الحجه 1407

تاریخ میلادی

2 اوت 1987
 
خلاصه روز: 

- سه پاتک ناموفق ارتش عراق در شمال میمک با پشتیبانی هوایی.

- هوشیاری دشمن در غرب سردشت و شلیک گلوله‌های منور در طول شب.

- درگیری نیروهای خودی و عناصر حزب دمکرات و کومله در مهاباد، جوانرود، ارومیه و بمب‌گذاری در مسیر لوله گاز در اشنویه.

- سفر مخفیانه کاروان نفت‌کش‌های کویتی و ناوهای امریکایی محافظ آن از تنگه هرمز به سوی کویت و گزارش لحظه به لحظه فرمانده ناوگان به ستاد مشترک ارتش امریکا. طرح‌های امریکا برای مقابله با ایران.

- ایتالیا درخواست امریکا برای اعزام نیروهای نظامی به خلیج‌فارس را رد‌کرد. تهدید فرانسه به انجام اقدامات مقابله به مثل در صورت حمله ایران به کشتی‌های فرانسوی.

- تلاش آلمان و ایتالیا برای پایان دادن به جنگ. آندره ئوتی(وزیر خارجه ایتالیا) خطاب به سفیر ایران در رم گفت که ایران آغازگر جنگ نبوده است.

- گزارش راهپیمایی میلیونی مردم تهران و تظاهرات سراسری ایران در اعتراض به کشتار مکه. سخنان آقای "کروبی" رئیس مجلس در جمع راهپیمایان تهران. پیام‌های آقایان سید علی خامنه‌ای عبدالکریم موسوی اردبیلی و مهدی کروبی به امام امت در خصوص فاجعه مکه. پیام حجت الاسلام "محتشمی" وزیر کشور به وزیر کشور عربستان درباره کشتار حجاج

- گزارش‌های رسانه‌های خارجی از راهپیمایی مردم در اعتراض به فاجعه مکه و اظهارات مسئولان جمهوری اسلامی ایران درباره این فاجعه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- بازگشت هیئت اعزامی ایران از عربستان و توضیح حجت‌الاسلام و المسلمین توسلی در مورد دلایل بازگشت. سومین بیانیه وزارت کشور عربستان در مورد کشتار حجاج در مکه.

- مواضع برخی کشورهای جهان اسلام در مورد فاجعه مکه؛ از جمله معمر قذافی، حافظ اسد، دولت بحرین و ضیاءالحق.

ارسال نظر






captcha
ارسال