فائزون|۱۰ مرداد ۱۳۶۴

کدخبر : 10315 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۹|۰۹:۴۸

تاریخ شمسی

10 مرداد 1364

تاریخ قمری

13 ذی‌القعده 1405

تاریخ میلادی

1 اوت 1985
 
خلاصه روز: 

- دعوت ستاد تبلیغات جنگ از خبرنگاران خارجی برای بازدید از مناطق آزاد شده در جنوب (منطقه هور)؛ واکنش وزیر فرهنگ و اطلاعات عراق در برابر این دعوت با یادآوری شکست اخیر ایران در جبهه‌های شمالی (عملیات قادر).

- شهادت یک زن از اهالی دشت ‌آزادگان بر اثر انفجار مین‌های عراقی.

- دست‏گیری شش تن از جمله یک افسر ارتش امریکا به‌وسیله‌ی پلیس امریکا (اف.بی.ای.) به اتهام توطئه برای قاچاق اسلحه به ایران.

- اظهارنظر مقام‌‏های سه کشور در مورد جنگ ایران و عراق: نخست‌وزیر اسرائیل: «اسرائیل در جنگ عراق با ایران به شکست ایران مایل است.» نخست‌وزیر بحرین: «عراق جزء لاینفک امت عربی است.» وزیر دفاع ایتالیا: «ادامه‌ی جنگ موجب نگرانی کشورهای اروپای غربی است.» تفسیر رادیو بی.‏بی.‏سی. از روند جنگ ایران و عراق.

- ملاقات‌های جداگانه‌ی هیئت اعزامی مجلس انقلاب اسلامی عراق به لیبی با سرهنگ "قذافی" و سرگرد "جلود".

- زمان‌بندی رادیو ابوظبی برای برنامه‌ی "صدای شورای همکاری خلیج‌عربی" به‌منظور پخش گزارش دست‌آوردهای شورای همکاری خلیج‌فارس.

- پایان کنفرانس امنیت و همکاری اروپا در فنلاند، با تأکید بر مسئله نقض حقوق بشر در شوروی و اروپای شرقی و نیز ایران؛ ملاقات وزیر امور خارجه‌ی امریکا با وزیران خارجه‌ی شوروی و ناتو در حاشیه‌ی این کنفرانس.

 

 

 

 

 

 

 

- گزارش رادیو بی‏.بی.‏سی. از تأیید صلاحیت تنها سه تن از پنجاه کاندیدای ریاست جمهوری در شورای نگهبان؛ سخنان "ناطق نوری" وزیر کشور در بوشهر در مورد رد صلاحیت مهندس بازرگان؛ بیانیه‌ی حزب نهضت آزادی در مورد تبعات رد صلاحیت کاندیداهای این حزب.

- اظهارات وزیر کشور در نماز جمعه‌ی بوشهر در خصوص حرکات ایذایی و تبلیغاتی گروهای ضدنظام در آستانه‌ی انتخابات ریاست جمهوری؛ نمونه‌ای از این دست حرکات به‏ وسیله‌ی حزب توده در داخل و خارج از کشور.

ارسال نظر






captcha
ارسال