فائزون|۹ مرداد ۱۳۶۴

کدخبر : 10306 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۹|۰۹:۰۵

تاریخ شمسی

9 مرداد 1364

تاریخ قمری

12 ذی‌القعده 1405

تاریخ میلادی

31 ژوئیه 1985
 
خلاصه روز: 

- اعلام وضعیت قرمز در تهران؛ عراق نزدیک شدن جنگنده‌هایش به تهران را تکذیب کرد.

- واکنش دریانوردان انگلیسی درخصوص توقیف کشتی "المحرق" به‌وسیله‌ی ایران؛ گزارش خبرگزاری‌ها از حمله‌ی یک هلی‌کوپتر ایرانی به نفت‌کش انگلیسی "بریتیش اسپی"؛ طرح سلطان قابوس جهت جلوگیری از بسته شدن تنگه‌‌ی‌هرمز: توسل احتمالی به نیروهای بیگانه.

- گزارش سپاه از درگیری‌های اخیر نیروهای خودی با گروه‌های دشمن نظام جمهوری‌اسلامی ایران.

- نامه‌ی "ادریس بارزانی" به روزنامة "تایمز" در اعتراض به آنچه وی تحریفات صورت گرفته در اظهاراتش در مصاحبه با این روزنامه، نامیده است: من نگفته‌ام کرد ایرانی هستم، بلکه گفته‌ام به‌عنوان یک کرد موقتاً در ایران به سر می‌برم و به دلیل زمینه و منافع مشترک علیه رژیم عراق، با جمهوری‌اسلامی ایران روابط دوستانه داریم.

- گزارش "رابرت فیسک" خبرنگار روزنامه‌ی تایمز لندن در خاورمیانه از عراق: تلفات سنگین عراق در جنگ‌های هور؛ سانسور و اختناق خبری حاکم در عراق؛ کارنامه‌ی سیاه حقوق بشر درعراق؛ تنفر امریکا از ایران؛ حمایت وسیع کشورهای متمکن از عراق و حمایت‌های وسیع اقتصادی از این کشور.

- گزارش نشریه‌ی "مسلم‌میدیا" چاپ لندن، درباره‌ی توسعه‌ی مناسبات ایران و عربستان و حل تدریجی مشکلات میان دو کشور و در نتیجه تضعیف عراق.

- بررسی وضع کنونی اقتصاد ایران در جلسه‌ی هیئت دولت؛ سخنان نخست‌وزیر در این جلسه؛ تحلیل مجله‌ی "عربیا" چاپ انگلیس، از وضعیت اقتصادی ایران و عراق در کوتاه و بلند مدت[ضمیمه دارد].

- معاون اول نخست‌وزیر عراق از دو طرح موازی پنج ساله جهت توسعه اقتصادی کشورش خبر داد؛ گزارش خبرگزاری فرانسه از امضای قراردادی بین عراق و ترکیه جهت افزایش ظرفیت لوله‌های نفتی عراق که از خاک ترکیه می‌گذرند.

- مقاله‌ی روزنامه‌ی امریکایی "نیویورک تایمز" درباره‌ی سرنوشت گروگان‌های امریکایی در لبنان.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- آغاز سمینار چهار روزه‌ی لندن با عنوان"اثرات ناسیونالیسم در اسلام" با شرکت جمعی از طلّاب و مدرسان کشورهای اسلامی؛ گزارش رادیو بی.‏بی.‏سی. از سخن‌رانی‌های این سمینار، از جمله سخنان "کلیم صدیقی" مدیر انیستیتوی اسلام"‏.

ارسال نظر






captcha
ارسال