فائزون|۸ مرداد ۱۳۶۶

کدخبر : 10297 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۸|۲۳:۳۱

تاریخ شمسی

8 مرداد 1366

تاریخ قمری

3 ذی‌الحجه 1407

تاریخ میلادی

30 ژوئیه 1987
 
خلاصه روز: 

- تلاش دشمن برای تصرف "ارتفاع 670" در میمک شمالی و بمباران هوایی مواضع ایران در سرنی.

- درگیر‌ی‌های محدود بین نیروهای خودی و ضدانقلاب در سقز، کامیاران و مریوان.

- دستورالعمل ستاد کل سپاه در مورد انجام دادن اقدامات حقیقی به هنگام برگزرای مانور "شهادت".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- سقوط یک فروند هلی‌کوپتر امریکایی در خلیج‌فارس به هنگام نشستن بر عرشه ناو "لاسال". بررسی رادیو بی.بی.سی. در مورد ضعف‌های امریکا در مین‌روبی.

- انتشار طرح جدید امریکا در مورد مین‌گذاری جزایر ایرانی در خلیج‌فارس و مقاله روزنامه فیگارو در حمایت از اعزام کشتی‌های فرانسوی به خلیج‌فارس.

- دیدار و گفت‌وگوی سفیر امریکا در لندن با وزیر خارجه انگلستان در خصوص اعزام نیروی نظامی به خلیج‌فارس و قول مساعد آنها مبنی‌بر استقرار یک واحد دریایی بدون این‌که قصد مخاصمه داشته باشند؛ تفسیر رادیو مسکو در مورد اعزام نیروی اروپایی به خلیج‌فارس.

- دیدار قائم‌مقام وزارت خارجه ترکیه با نخست‌وزیر و تقدیم پیام اوزال به ایشان.

- اعتراض نماینده فرانسه و امریکا به سخنان دکتر ولایتی در خصوص حمایت این کشورها از عراق در استفاده از سلاح‌های شیمیایی. گزارش آسوشیتدپرس و واشنگتن‌پست از چگونگی دست‌یابی عراق به سلاح‌های شیمیایی: انگلیس، امریکا و آلمان نقش اصلی را در این میان بر عهده دارند.

- بازتاب فروش قایق‌های موتوری سوئدی به ایران: سخن‌گوی وزارت خارجه سوئد: "امریکایی‌ها به این امر معترض هستد." رویتر: "قایق‌های سوئدی که توسط سپاه مورد استفاده قرار می‌گیرند، تهدیدی علیه کشتی‌های جنگی امریکا محسوب می‌شوند."

- دیدار یولی ورنتسف از بغداد و گفت‌وگو با طارق عزیز؛ ادعای عراق در مورد گلوله‌باران مناطق مسکونی عراق به‌وسیله توپخانه ایران.

- تداوم مبارزه با گران‌فروشی و کشف و توقیف مقادیری کالای احتکاری در شهرهای مختلف.

ارسال نظر






captcha
ارسال