فائزون|۷ مرداد ۱۳۶۱

کدخبر : 10295 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۸|۲۲:۴۲

تاریخ شمسی

7 مرداد 1361

تاریخ قمری

8 شوال 1402

تاریخ میلادی

29 ژوئیه 1982
 
خلاصه روز: 

- ادامه‌ی مرحله پنجم عملیات رمضان: تیپ 27 حضرت رسول و تیپ 14 امام حسین در اولین ساعات در روی مثلثی‌ها الحاق کرده‌اند. تیپ 8 نجف و 17 علی‌بن‌ابی‌طالب نیز توانسته‌اند پس از پشت سر گذاشتن مشکلاتی الحاق کنند. خاک‌ریز شمالی منطقه عملیات تا صبح امروز احداث شد ولی از خاک‌ریز جنوبی فقط 100 متر باقی‌مانده بود. تلاش مضاعف دشمن برای جلوگیری از تکمیل خاک‌ریز و پایان موفقیت‌آمیز احداث خاک‌ریز جنوبی. ابهام بزرگ فرماندهان عملیاتی: چرا نیروهای عراقی همچنان در منطقه عملیاتی باقی‌مانده‌اند؟ روشن شدن ابهام: انتهای غربی خاک‌ریز شمالی به اشتباه، به جای انتهای مثلث سوم خط دفاعی به انتهای مثلث چهارم وصل شده و به این جهت ضلع غربی منطقه عملیات از ده کیلومتر به فراتر از 13 کیلومتر رسیده است. بنابراین نیروهای عراقی از یک دالان سه کیلومتری به راحتی پشت نیروهای خودی تردد می‌کنند. مشکلات ناشی از وجود نیروهای عراقی در منطقه متصرفه و عدم الحاق غرب منطقه عملیاتی. تصمیم قرارگاه کربلا برای حل کردن مشکل الحاق در این منطقه. تأخیر نیروهای ارتش در ورود به منطقه عملیاتی تا آخرین ساعات امروز.

- گفته‌های سه تن از افسران عراقی اسیر شده در عملیات رمضان دربارة تلفات و خسارت‌های ارتش این کشور: تیپ 50 زرهی که بعد از عملیات بیت‌المقدس بازسازی شده بود، در عملیات رمضان به محاصره نیروهای ایرانی درآمد و 95 درصد از تجهیزات آن منهدم یا به غنیمت گرفته شد...

- عراق برای دومین‌بار نیروهای احتیاط را به خدمت فراخواند؛ این‌بار 40 ساله‌ها!

- مصاحبه رئیس ستاد مشترک ارتش پس از دیدار با امام: دفاع باید تا نابودی کامل صدام ادامه یابد... صلح با صدام خیانت است.

- حرکت 64 دستگاه خودرو حامل تجهیزات نظامی از عربستان به عراق. گزارش روزنامه آلمانی "زوددویچه سایتونگ" و هفته نامه‌ی "بلیتز" هند از مجهز شدن عراق به سیستم‌های ضدهوایی ساخت آلمان و فرانسه، تانک‌های فرانسوی آ.ام.ایکس، جنگنده‌های میراژ، موشک‌های برزیلی و تانک‌های مدرن روسی.

- شهادت 9 تن و جراحت 23 تن از مردم آبادان و خرمشهر براثر گلوله‌باران مناطق مسکونی این دو شهر.

- خبرگزاری جمهوری اسلامی اسامی مناطقی را که هنوز در اشغال نیروهای عراقی هستند اعلام کرد: در مناطق میانی: ارتفاعات استراتژیک و پاسگاه‌های مرزی واوی، ربوت، انگیزه، سمیده، فکه و بیات...

- تأثیر عملیات رمضان در آشفته شدن فعالیت‌های اقتصادی در منطقه جنوبی عراق: اتباع سوئیس، سوئد، لهستان، چین و کره جنوبی بصره را ترک کرده‌اند. وزیرخارجه‌ی ژاپن از شرکت‌های ژاپنی فعال در بصره خواست تا کارکنان خود را از این منطقه خارج کنند.

- تردید در برگزاری کنفرانس عدم‌تعهد در بغداد. بنگلادش خواستار تغییر مکان تشکیل کنفرانس غیرمتعهدها از بغداد به مکان دیگر شد.

- رئیس دانشکدة مطالعات بین‌المللی "امریکن یونیورسیتی": هدف اصلی ایران تأمین امنیت مرزها است نه تصرف خاک عراق. تحلیل غرب از تحولات ایران و توانایی‌های رهبری ایران در بسیج نیروها کاملاً اشتباه است.

- انگلستان از شرکت تیم تیراندازی جانبازان ایرانی در مسابقات معلولان جلوگیری کرد. سرپرست تیم ایران: در حالی که اسرائیل در این مسابقات اقدام به تشکیل جلسة سیاسی کرده است، انگلستان تیم ایران را به جرم پخش کردن عکس، از مسابقات محروم کرد.

- اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا ضمن تقبیح ضرب و شتم دانشجویان ایرانی زندانی در آلمان، خواستار آزادی آن‌ها شد.

- در سه درگیری در مناطق مختلف کردستان، سه تن از فرماندهان عملیات سپاه به شهادت رسیدند: "حاجیان" فرمانده عملیات کامیاران، "کیا صادقی" فرمانده عملیات گردان جندالله ناحیه کردستان و "ابراهیم شجاعی" فرمانده عملیات بوکان.

- افراد سازمان مجاهدین خلق یکی از اعضای سابق کمیته انقلاب اسلامی را ربودند. کشته شدن دو تن از اعضای این سازمان در درگیری‌های خیابانی. یک بمب 70 کیلوگرمی که افراد سازمان مجاهدین خلق آن را در میدان امام‌خمینی تهران جاسازی کرده بودند، کشف شد. یک بولتن محرمانه داخلی سپاه جزئیات اقدامات سازمان مجاهدین خلق برای خراب‌کاری در لشکر 92 زرهی و ترور چند تن از فرماندهان عالی‌رتبه را فاش ساخت.

ارسال نظر






captcha
ارسال