فائزون|۷ مرداد ۱۳۶۴

کدخبر : 10294 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۸|۲۲:۴۰

تاریخ شمسی

7 مرداد 1364

تاریخ قمری

10 ذی‌القعده 1405

تاریخ میلادی

29 ژوئیه 1985
 
خلاصه روز: 

- آغاز عملیات قادر2: در محور راست (سرهویز) تیپ قدس هدف اولیه را تصرف کرد ولی در تصرف هدف اصلی دچار مشکل شد. در محور چپ (سربله), هدف اصلی تصرف شد ولی در مجموع، در پی پاتک‌های سنگین دشمن، نیروهای خودی پس ازمقاومت‌های بسیار، در ساعت11:30 عقب‌نشینی کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

- صدام در جمع هیئتی که به‌عنوان "انجمن معلمان کویت" به عراق رفته‌اند، به تشریح اهمیت ملی‏‌گرایی و قومیت عرب پرداخت.

- موفقیت ایران در اعزام حاجیان به تعداد مورد نظر: موافقت پادشاهی سعودی با ورود روزانه بیست هواپیمای حامل حجاج به جده در پی تلاش‌های دیپلماتیک ایران؛ به این ترتیب همه‌ی 150هزار زائر ایرانی امکان پرواز خواهند داشت. عربستان قبلاً با سیزده پرواز موافقت کرده بود و روز قبل، از پانزده هواپیمای حجاج، دو هواپیما را بازگردانده بود.

- بازتاب اختلاف اخیر ایران و عربستان بر سر تعداد حجاج ایرانی در خبرگزاری‌های فرانسه و یونایتدپرس و یک نشریه‌ی یونانی.

- اظهار امیدواری وزیر ارشاد از برگزاری با شکوه‏تر مراسم حج امسال، در مراسم آغاز پروازهای حجاج با حضور نماینده‌های قبلی و فعلی امام در امور حج. حضور چهل‏ هزار تن از خانواده‌های شهیدان، اسیران و مفقودان در مراسم حج امسال.

- گزارش مجله‌ی "الدستور" از اختلاف نظر شدید مقام‌های امریکایی در مورد نحوه‌ی برخورد با ایران؛ الدستور مدعی است که این گزارش بر اساس نظر مقام‌‏های امریکایی در مورد مشکل ایران - که به رسانه‌های امریکایی درز کرده - تنظیم شده‏ است.

- اعلام تلویحی پیش شرایط امریکا برای بهبود رابطه با ایران و نیز اعلام نارضایتی از اوضاع کنونی منطقه و تأکید بر همکاری با کشورهای حوزه‌ی خلیج‌فارس و امنیت کشتی‌رانی در آب‏‌های این منطقه، در مصاحبه‌ی ریگان با مجله‌ی "الحوادث".

- گزارش نشریه‌ی "العالم" از دخالت مستقیم "ریگان" و "شولتز" در پس گرفتن طرح دو تن از نمایندگان سنا که در آن، حکومت عراق را "تروریست" خوانده بودند.

- سفر هیئتی از مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق به لیبی به منظور تشریح سیاست این مجلس در ابعاد سیاسی و نظامی و اوضاع نابسامان عراق و قدرت مجاهدان عراقی.

ارسال نظر






captcha
ارسال