فائزون|۶ مرداد ۱۳۵۹

کدخبر : 10291 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۸|۲۲:۲۹

اریخ شمسی

6 مرداد 1359

تاریخ قمری

15 رمضان 1400

تاریخ میلادی

28 ژوئیه 1980
 
خلاصه روز: 

- ادامۀ تحرکات عراق در مرزهای غرب و جنوب‏‌غربی ایران: گسترش یگان‏‌های مانوری لشکر6 زرهی ارتش عراق در منطقۀ سومار؛ سه گزارش از هنگ قصرشیرین درباره احتمال حملۀ برخی از این یگان‏‌ها در ساعات آتی.

- ادامه و تشدید روند ناآرامی در مرزهای غربی و جنوب‏‌غربی با تجاوز عراق به حریم هوایی ایران و درگیری‏‌های پراکنده مرزی: حملۀ یک میگ عراقی به مناطق باویسی و ازگله، پروازهای مکرر شناسایی هواپیماهای عراقی در این مناطق، آتش‌باری عراق بر روی پاسگاه سوبله در نوار مرزی بستان.

- افزایش مبارزات گروه‏‌های معارض عراقی: انفجار بمب در سفارت عراق در ابوظبی توسط حزب الدعوۀ عراق؛ کشته‏‌شدن یک سیاست‌مدار هوادار رژیم عراق در بیروت؛ هشدار حزب الدعوۀ اسلامی عراق به برخی رژیم‏‌های منطقه درمورد همکاری اطلاعاتی و امنیتی با عراق برای سرکوب مجاهدین عراقی. (ضمیمه دارد)

- کشف و خنثی‎‏شدن یک بمب در اهواز؛ محاکمه و اعدام یک جاسوس عراقی در شادگان؛ تفسیر رادیو صدای امریکا دربارۀ تأثیر خراب‌کاری‏های مداوم در تأسیسات صنعت نفت بر روند تولید نفت ایران.

- مصاحبۀ شاپور بختیار با رادیو فرانسه و اذعان به ارتباط خود با عراق و حمایت این کشور از وی.

- ادامۀ تحرکات ایذایی و درگیری‏‌های مسلحانۀ گروه‏‌های مسلح غیرقانونی در مناطق کردنشین: گزارش‏‌های متعدد درمورد تقویت و نقل‏‌وانتقالات عوامل آنها و کسب آمادگی برای حمله به یگان‏‌های خودی؛ حملۀ مهاجمان مسلح به پیشمرگان مسلمان کرد در روستای "چره" در اطراف ارومیه؛ درگیری و تیراندازی گروهی از مهاجمان مسلح در ناحیۀ سیدفاطمه و خیابان گلستان کرمانشاه؛ انفجار بمب در دهلران و مجروح‏‌شدن تعدادی از مردم این شهر؛ تسلیم‏‌شدن یکی از افراد حزب دمکرات به نیروهای سپاه باینگان؛ دستگیری اصغرخان سنجابی در کرمانشاه.

- گزارش مسئول جهاد سازندگی سنندج درمورد نبود امنیت کامل برای اجرا یا ادامۀ روند بازسازی و عمران شهری و روستایی در کردستان؛ گزارش سپاه مرکز از وضعیت وخیم مریوان ازلحاظ امنیتی و اقتصادی؛ اطلاعیۀ سازمان پیشمرگان مسلمان کرد مبنی‏‌بر درخواست اعزام هیئت تقسیم زمین به کردستان.

- ادامۀ تحرکات و ناآرامی‏‌های سیاسی و بعضاً خشونت‏‌آمیز در شهرها و روستاها: راه‏پیمایی هواداران مجاهدین خلق (منافقین) به‏‌همراه گروه‏‌های چپ همچون چریک‏‌های فدایی، پیکار و توفان در شهر آمل؛ محاکمه عامل توزیع نشریات کار در قزوین؛ درگیری بین مردم لنگرود با متحصنین در فرمانداری این شهر و کشته‏‌شدن یک نفر براثر جراحات واردشده، بیانیه واحد دانشجویی حزب جمهوری اسلامی دراین‏‌باره.

- نامۀ سازمان مجاهدین خلق (منافقین) به بنی‏‌صدر درمورد دادگاه محمدرضا سعادتی: معرفی نمایندگان این سازمان برای شرکت در دادگاه و درخواست از بنی‏‌صدر برای فراهم‏‌کردن امکان حضور آنها در دادگاه سعادتی.

- شروع دادگاه ویژۀ انقلاب اسلامی برای رسیدگی به پرونده احمدرضا کریمی عضو سابق سازمان مجاهدین خلق (منافقین) به‏‌اتهام همکاری با ساواک و کمیتۀ مشترک و قرائت متن کیفرخواست وی ازسوی نماینده دادستان. (ضمیمه دارد)

- نامه رئیس‏‌جمهور به مجلس و درخواست به‏‌تعویق‏‌افتادن اخذ رأی تمایل درمورد نخست‏‌وزیری میرسلیم. سخنرانی بنی‏‌صدر در مسجد انصارالحسین دربارۀ مسئلۀ انتخاب نخست‏‌وزیر و هیئت دولت، رابطۀ مجلس و رئیس‏‌جمهوری و دولت آینده و توجه‏‌دادن مردم به تبلیغاتی که علیه او و اطرافیانش می‏‌شود.

- مصاحبۀ آیت‏‌الله لاهوتی نماینده مردم رشت با روزنامه انقلاب اسلامی درمورد علت انتخاب میرسلیم ازسوی رئیس‏‌جمهور و انتقاد از دخالت بعضی از ارگان‏‌های غیرمسئول و تحمیل افراد به ریاست‏‌جمهوری. بیانیۀ حزب جمهوری اسلامی دربارۀ شرایط و ویژگی‏‌های نخست‏‌وزیر ازنظر این حزب.

ارسال نظر






captcha
ارسال