فائزون|۶ مرداد ۱۳۶۱

کدخبر : 10290 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۸|۲۲:۲۸

تاریخ شمسی

6 مرداد 1361

تاریخ قمری

7 شوال 1402

تاریخ میلادی

28 ژوئیه 1982
 
خلاصه روز: 

- آغاز پنجمین مرحله عملیات رمضان. وضعیت نیروهای عمل‌کننده تا آخرین ساعات امروز: تیپ 33 المهدی خط دشمن را شکسته و تلفات و خسارت‌های سنگینی بر دشمن وارد آورده است. تیپ 27 حضرت رسول و 14 امام حسین با سرعت و قدرت خط دشمن را شکسته‌اند و به سمت اهداف پیش می‌روند. تیپ 8 نجف نیز زیر آتش متمرکز دشمن، توانسته خط را با دشواری بشکند و پیش رود اما در نزدیکی‌های هدف به میدان مین برخورد کرده است. تیپ 17 علی‌بن‌ابی‌طالب پس از شکستن خط، تا آخرین ساعت امروز در حال پیشروی به سوی هدف خود بوده است.

- عراق50 تانک را که مصر در اختیارش گذاشته، به منطقه عملیاتی رمضان آورده است. خبرگزاری لیبی: دیدار اخیر ولیعهد عربستان از عراق برای توافق در مورد ارسال کمک‌های نظامی عربستان به عراق بوده است.

- آیت‌الله خامنه‌ای: برخی از کشورهای عربی از آغاز جنگ تاکنون یک لحظه از حمایت مالی و نظامی از عراق دست برنداشته‌اند؛ ما آنان را در مقابل خود می‌دانیم. اگر این کشورها قادر به دفاع از خود نیستند، لااقل بی‌طرفی اختیار کنند. ما در مقابل کسانی که با ما در حال جنگ نیستند، تعهد به دوستی و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز را لازم می‌دانیم. آقای هاشمی رفسنجانی: ما طبق برنامه پیش می‌رویم و قبل از هر اقدامی به دشمن اخطار می‌کنیم که شرایط ما را بپذیرد و الّا ما حق خودمان را اگر در بغداد هم باشد، خواهیم گرفت. چون تاکنون میانجی‌گری نتیجه‌ای نداده است لذا تصمیم گرفتیم خودمان مسئله را حل کنیم. اگر کشورهای کوچک خود را از معرکه جنگ بیرون بکشند، گذشته آن‌ها قابل عفو است. بازتاب سخنان هاشمی رفسنجانی در گزارش‌های خبرگزاری فرانسه.

- سفر "سعدون حمادی" وزیرخارجه عراق، به ترکیه. خبرگزاری آلمان احتمال میانجی‌گری ترکیه را مطرح کرده است.

- وزیر دفاع کویت در پاسخ به پیشنهاد امریکا مبنیبر برگزاری مانور مشترک با کشورهای منطقه: حفظ صلح و امنیت منطقه برعهده فرزندان این منطقه است.

- سخنان موهن "واینبرگر" (وزیر دفاع امریکا) علیه مسئولان ایران. وی ایران را خطر جدی برای اسرائیل خواند.

- گزارش نشریه "اشپیگل" از اوضاع داخلی عراق و وقوع یک کودتای نظامی در این کشور. مقاله روزنامه‌ی "لارپوبلیکا" از وضعیت سیاسی اقتصادی و مواضع سیاست خارجی عراق و آثار جنگ در زندگی مردم این کشور.

- حملة نیروهای مسلح به چند پایگاه نیروهای خودی در عمق 40 کیلومتری محور کامیاران ـ سنندج. در این حمله، 12 تن شهید و 9 تن زخمی شدند. براثر انفجار یک مین در 7 کیلومتری مهاباد ـ سردشت، یک تن به شهادت رسید و 2 تن مجروح شدند. حمله هوانیروز به یک پایگاه نیروهای ضدانقلاب از توابع سردشت.

- انفجار یک بمب دستی در خودرو سرپرست حسابداری سازمان تعاون شهر و روستا در بوشهر. 39 تن از اعضای فعال سازمان مجاهدین خلق به دست نیروهای کمیته دستگیر شدند.

- با تصویب شورای تأمین استان باختران، مردم جنگ‌زده از 12 مرداد ماه به شهرهای خود باز خواهند گشت.

- اسیران عراقی در اعتراض به نمایندگان صلیب سرخ از ورود آن‌ها به اردوگاه‌ها جلوگیری کردند و از آنان خواستند که از زندان‌های اسرائیل، عراق و شوروی بازدید کنند.

ارسال نظر






captcha
ارسال