فائزون|۶ مرداد ۱۳۶۶

کدخبر : 10287 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۸|۲۲:۱۴

تاریخ شمسی

6 مرداد 1366

تاریخ قمری

1 ذی‌الحجه 1407

تاریخ میلادی

28 ژوئیه 1987
 
خلاصه روز: 

- پیام فریاد برائت امام به حجاج بیت‌الله‌الحرام: ضرورت اعلان برائت، آتش‌افروزی صدام، لزوم مبارزه روحانیون و علما با آخوندهای درباری و تأکید امام بر اتخاذ سیاست حمایت از محرومان. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- بازتاب پیام فریاد برائت در رادیو لندن، واشنگتن‌پست، رادیو اسراییل، رادیو امریکا و رادیو کلن. 

- تداوم تلاش‌های ایران و عراق در میمک برای تصرف و تثبیت مواضع خود و حملات متعدد هوایی عراق. 

- جلسه فرماندهان سپاه در مورد اجرای عملیات "نصر 7" در غرب سردشت و گزارش اقدامات انجام شده. 

- گلوله‌باران اسکله العمیه؛ نفوذ به مقر عناصر ضدانقلاب در استان اربیل و کشتن تعدادی از آنها و پناهنده شدن تعدادی از کردهای عراق به نیروهای خودی. 

- کمین و حمله عناصر کومه‌له در کلاشین و سنندج؛ حمله افراد حزب دمکرات به کارگاه یک شرکت راه‌سازی در جاده ارومیه ـ سٍرو. 

- سازمان‌دهی بیش از 30 هزار بسیجی استان‌های هرمزگان و بوشهر برای اجرای مانور "شهادت". 

- طومارهای جداگانه با امضای 365 هزار بسیجی در لبیک به پیام فریاد برائت و اعلام آمادگی جهت اجرای عملیات انتحاری در خلیج‌فارس؛ اطلاعیه ستاد کل سپاه با عنوان "لبیک یا امام": تأکید بر ادامه جنگ تا رسیدن به پیروزی نهایی.

- گزارش ان.بی.سی. و خبرگزاری فرانسه از اقدامات امریکا در مقابله با مین در خلیج‌فارس: اعزام هر چه سریع‌تر نیروهای جدید از قبیل ناو "میسوری" به منطقه، همچنین درخواست پایگاه و کشتی‌های مین‌روب از کویت و عربستان برای استقرار نیروهای خود (امریکا) و پاک‌سازی منطقه از مین. 

- آغاز رسمی نصب پرچم انگلستان بر یک فروند نفت‌کش کویتی؛ درخواست اتحادیه دریانوردان انگلیسی از دولت این کشور برای مشورت با دیگر کشورها جهت تشکیل یک واحد دریایی زیر نظر سازمان ملل متحد؛ اسکورت یکی کشتی گازبر با ناوهای فرانسوی در خلیج‌فارس.

- تفسیر روزنامه ایندیپندنت، "ویلیام بهین" استاد دانشگاه برن، روزنامه "ال‌پائیس" از حادثه برخورد بریجتون به مین و پی‌آمدهای آن. 

- معاون اول وزیر خارجه شوروی در دیدار با سفیر ایران در مسکو، مواضع شوروی را درباره مسائل اخیر منطقه تشریح کرد؛ سخنان "گریموف" سخن‌گوی وزارت خارجه شوروی در مورد اهداف امریکا در خلیج‌فارس. 

- "ولید جنبلاط" رهبر حزب سوسیال دروزی لبنان تهدید کرد که به ناوگان فرانسه و امریکا حمله می‌کند. 

- "تدی تیلور" نماینده پارلمان انگلستان، عراق را آغازگر جنگ معرفی کرد؛ همچنین انتقاد وی از عملکرد شورای امنیت؛ لغو دیدار وزیر اقتصادی عراق از آلمان. 

- دیدار وزیر خارجه آلمان از اردن و حمایت وی از تلاش‌های سازمان ملل متحد در پایان دادن به جنگ ایران و عراق. 

- رسیدن نخستین محموله نفت خط لوله جدید عراق ـ ترکیه به سواحل مدیترانه و تأثیر آن بر بازار نفت جهان.

- روابط ایران و فرانسه: توافق در مورد کشورهای حافظ منافع، خودداری فرانسه از خرید نفت ایران و دیدار طارق عزیز با ژاک شیراک در فرانسه.

ارسال نظر






captcha
ارسال