فائزون|۵ مرداد ۱۳۶۱

کدخبر : 10285 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۸|۲۲:۰۶

تاریخ شمسی

5 مرداد 1361

تاریخ قمری

6 شوال 1402

تاریخ میلادی

27 ژوئیه 1982
 
خلاصه روز: 

- شهادت 3 تن و زخمی شدن 40 تن براثر گلوله‌باران شهرهای آبادان و خرمشهر. هواپیماهای عراقی دو روستا را در حوالی پیرانشهر ـ که در تصرف نیروهای مسلح غیر‌قانونی بودند ـ بمباران کردند.

- با کمین پاسداران در منطقه سلماس، 4 تن از عناصر حزب دمکرات کشته و 15 تن نیز زخمی شدند.

- گزارش یک خبرنامه داخلی سپاه درباره‌ی وضعیت اخلاقی گروه‌های مسلح غیرقانونی در کردستان: "طیفور بطحائی" از افراد با سابقه سازمان کومه‌له، به دختران و زنان شوهردار روستائیان تجاوز می‌کند. یکی از افراد این سازمان به علت تجاوز مکرر چته‌ها به همسرش، در آستانه‌ی جنون قرار گرفته است.

- امروز 54 دستگاه خودرو حامل تجهیزات نظامی از کویت به عراق فرستاده شد. روزنامه‌ی ایتالیایی لارپوبلیکا: امروز تعداد زیادی کامیون با شماره‌های عربستان و قطر حامل زره‌پوش و تجهیزات توپخانه وارد عراق شد. کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در دو سال گذشته مبلغ 60 هزار میلیارد لیره به عراق کمک کرده‌اند. گزارش خبرگزاری فرانسه از کمک‌های نظامی کشورهای منطقه به عراق و وضعیت مالی مناسب عراق: یک شهروند عراقی فراوانی کالا در بازارهای عراق و مقاومت این کشور را مدیون کمک‌های مالی و نظامی کشورهای عربی می‌داند.

- پناهندگی 18 تن عراقی به ایران.

- سخنگوی دولت: هر چند پیروزی عملیات رمضان در مقایسه با فتح خرمشهر کم‌تر است ولی این پیروزی در راستای رسیدن به هدف‌های مورد نظر ما بود.

- خبرگزاری فرانسه: بغداد خود را برای برگزاری کنفرانس غیرمتعهدها آماده می‌کند. اگر امنیت برقرار باشد، کنفرانس در بغداد برگزار خواهد شد.

- یک روزنامه‌ی هندی برخلاف اظهارت مقام‌های عراقی، از وضعیت عادی شهر بصره گزارش داد و تأکید کرد که جنگ در مناطق مرزی جریان دارد. روزنامه‌ی کویتی "السیاسه": بصره در وضع آرامی به سر می‌برد.

- ماه‌نامه‌ی آلمانی "کانکریت": رسانه‌های غربی اقدامات ایران را کوچک جلوه می‌دهند ولی کوچک‌ترین موفقیت ادعایی عراق را با آب و تاب تمام پخش می‌کنند. ایران با وجود تمام مشکلات سرپا ایستاده است.

- گزارش روزنامه آلمانی "هندزبلات" درباره‌ی آثار منفی پیروزی‌های نظامی ایران بر بازار بورس کویت.

- مقاله‌ی نشریه چینی "چاینادیلی" درباره‌ی انگیزه‌ی امریکا از پیشنهاد مانور مشترک با کشورهای منطقه.

- یک هفته نامه لیبیایی: اعراب همگام با صدام به عجز و لابه افتاده‌اند و برای در امان ماندن حکومت عراق، به ایران پیشنهاد اعطای 25 میلیار دلار کرده‌اند. گزارش رادیو بی.بی.سی. از بروز خطر گسترش حکومت شیعه در منطقه در صورت سقوط صدام‌حسین و تأثیرات آن بر ساختار سیاسی منطقه.،

ارسال نظر






captcha
ارسال