فائزون|۴ مرداد ۱۳۶۴

کدخبر : 10279 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۸|۲۱:۵۳

تاریخ شمسی

4 مرداد 1364

تاریخ قمری

7 ذی‌القعده 1405

تاریخ میلادی

26 ژوئیه 1985
 
خلاصه روز: 

- عدم موفقیت خودی(ارتش) در بازپس‌گیری ارتفاع سرهویز که از روز گذشته در آستانه‌ی مرحله‌ی دوم عملیات قادر، به اشغال عراق درآمده است.

- حمله‌ی ضدانقلابیون مسلح به روستای "قره‌داغ" صائین‌دژ که قبلاً اهالی آن را سپاه مسلح کرده بود و وارد آمدن خسارات جانی و مالی به اهالی روستا؛ به‌دلیل گزارش‌های متفاوت و اهمیت واقعه، حفاظت اطلاعات سپاه به حفاظت اطلاعات قرارگاه حمزه دستور پی‏گیری دقیق واقعه و بررسی جوانب آن را داد.

- اسارت پانزده تن از عناصر موسوم به "خلق عرب" از اهالی بستان و هویزه در عملیات "قدس4" که با ارتش عراق همکاری می‏ کردند.

- گزارش خبرگزاری جمهوری‌اسلامی از پناهندگی احتمالی یک خلبان هوانیروز به عراق همراه با هلی‌کوپتر خود.

- مصاحبه‌ی مفصل صدام با خبرنگاران مصری: - ما به‌عنوان جزئی از امت عرب، در برابر هر تجاوز بایستی تمام توانایی‌های‏مان را در سطح کل امت عرب بسیج کنیم. - اکنون حتی خود خمینی هم به این مسئله پی‌برده است که مسئله بلعیدن عراق، خیالی بیش نیست. - کسی که صلح در تهران را می‌خواهد، باید متوقف ساختن جنگ را بخواهد. - ما تاکنون از روابط خود با شوروی رضایت داشته‌ایم، همچنین از روابط خود با امریکا. - کمک‌های لیبی و سوریه به ایران به طولانی شدن جنگ کمک کرده است. - به فرماندهی کل نیروهای مسلح گفته شده که در صورت تکرار تجاوز هواپیماهای سوری، آن‏ها را سرنگون کنند.

- اظهارات امام جمعه‌ی موقت تهران درباره‌ی نارضایتی کشورهای خلیج‌فارس از اقدامات تروریستی و جاسوسی عراق در این کشورها و تأکید وی بر برکناری صدام برای رفع عامل ناامنی منطقه.

- گزارش نشریه‌ی "گاردین" از جنگ: انتظار نابه‏ جای ایران از سرنگونی صدام و ایجاد شورش در عراق؛ اقدامات موفق صدام در کنار بی‌رحمی‌هایش در داخل عراق؛ وضع خوب بصره و اقتصاد عراق؛ نقش کشورهای عرب منطقه در وضع کنونی رژیم صدام؛ حملات محدود اما مداوم ایران؛ تأثیر جنگ شهرها.

- گزارش‌های نشریه‌ی "تایمز مالی" و رادیو اسرائیل از مذاکرات ایران با تایوان و لیبی جهت تأمین تسلیحاتی خود.

- تقاضای وزارت خارجة امریکا از مجلس نمایندگان این کشور مبنی بر اختصاص چهار میلیارد دلار برای ایمن‌سازی سفارت‏خانه‌های امریکا در پی ماجرای ربودن هواپیمای مسافربری امریکا در بیروت که چندی پیش پایان یافت.

ارسال نظر






captcha
ارسال