فائزون|۳ مرداد ۱۳۵۹

کدخبر : 10276 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۸|۲۱:۴۴

تاریخ شمسی

3 مرداد 1359

تاریخ قمری

12 رمضان 1400

تاریخ میلادی

25 ژوئیه 1980
 
خلاصه روز: 

- چراغ سبز امریکا به فرانسه در تجهیز عراق به اورانیوم غنی‏‌شده؛ گزارش خبرگزاری ترکیه دربارۀ نقض حقوق بشر در عراق.

- افزایش درگیری‏‌های مرزی با قوای مهاجم عراق در منطقۀ نفت‏‌شهر و قصرشیرین: درگیری در پاسگاه‏‌های پرویز، دربندجوق و تنگ‌‏هوان، گروهان‏‌های قصرشیرین، خان‏‌لیلی، سومار و پاسگاه‏‌های تابعه.

-  اطلاعیه‏‌های ستاد مشترک ارتش درمورد حملۀ عوامل مسلح غیرقانونی به پادگان سقز و هنگ ژاندارمری این شهر.

-  تیرباران چهار تن از کسانی که در جریان حوادث و درگیری‏‌های اسفندماه 58 در اندیمشک، شرکت فعال داشتند، به حکم دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان دزفول. (ضمیمه دارد)

-  درگیری عوامل مختلف سیاسی ـ اجتماعی با گروه‏‌های سیاسی در چند شهر: تصرف دفتر سازمان توحیدی حدید همدان توسط هزار نفر؛ اشغال دفتر حزب رنجبران در شیراز؛ اشغال دفتر حزب توده در تبریز؛ اشغال و تخریب دفتر سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در رشت؛ اشغال ادارۀ کل ارشاد ملی استان اصفهان.

-  مناظرۀ تلویزیونی پنج تن از عاملان کودتای نافرجام اخیر از لشکر92 زرهی خوزستان؛ سخنان موسوی جزایری دربارۀ نقش استاندار خوزستان در خنثی‏‌سازی کودتا در خوزستان.

-  سخنان امام خمینی دربارۀ ارتش، کودتا در ارتش و حمایت از ارتش.

-  سخنرانی امام خمینی در دیدار با فرماندهان ارتش و دعوت جناح‏‌های موجود در مجلس و دولت به حفظ وحدت و رعایت قوانین؛ خطبه‏‌های نمازجمعۀ تهران دربارۀ وجود دو جریان فکری در جامعه و تبیین اختلافات آنها؛ سخنان امام‏‌جمعه قم درباره انتخاب نخست‏‌وزیر و انتقاد وی از دولت موقت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-  ملاقات کاردار سفارت شوروی در تهران با هاشمی رفسنجانی، موضوعات مطرح‏‌شده در این دیدار: روابط ایران و شوروی، دخالت شوروی در افغانستان و مسئلۀ صدور گاز ایران به شوروی.

-  مناقشۀ دیگری در حوزۀ سیاست خارجی میان ایران و امریکا: سخنان شمس اردکانی رئیس هیئت نمایندگی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل و حمله به رژیم صهیونیستی و امریکا و واکنش اعتراض‏‌آمیز هیئت نمایندگی امریکا با ترک جلسه.

ارسال نظر






captcha
ارسال