فائزون|۲ مرداد ۱۳۶۴

کدخبر : 10269 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۸|۱۲:۳۳

تاریخ شمسی

2 مرداد 1364

تاریخ قمری

5 ذی‌القعده 1405

تاریخ میلادی

24 ژوئیه 1985
 
خلاصه روز: 

- پاک‏سازی مناطق آزاد شده در عملیات "قدس4"؛ تعویق ادامه‌ی عملیات در ام‌الطیره (قسمت باقی‌مانده‌ی منطقه‌ی این عملیات).

- جلسه‌ی قرارگاه خاتم برای بررسی احتمال هشیاری دشمن در منطقه‌ی عملیاتی آتی (فاو) و بررسی اقدامات مربوط به عادی‌سازی و سرعت در روند پیشرفت کار.

- هفت شهید و دو مجروح، دست‏گیری تعدادی از عوامل حزب دمکرات و هلاکت یکی از آن‏ها از نتایج چهارده درگیری با ضدانقلاب در غرب کشور طی 22 روز اخیر، اعلام گردید.

- حمله‌ی دو گروه از پیش‏مرگان حزب‌الله وابسته به مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق به یک مقر فرماندهی و یک پاسگاه حکومت بعثی در کردستان عراق.

- تداوم جنگ روانی عراق با تهدید دوباره‌ی از سرگیری حمله به مناطق مسکونی و غیرنظامی ایران. تحلیل روزنامه‌ی "دیلی‌تلگراف‌" از علت تأمل عراق در تجدید حمله به مناطق مسکونی به‌رغم پایان ضرب‌الاجل چهارده روزه‌ی عراق در حالت عدم دست‏یابی به شرایط مورد نظر و اعلام شده‌ی صدام. ایجاد فضای تبلیغاتی تازه برای عراق در پی‏ گریختن یک هلی‌کوپتر ایرانی به بغداد.

- منابع دیپلماتیک در الجزایر امروز اعلام کردند رئیس کمیته‌ی اجرایی ساف دستور داده است تا واحدی دویست نفره از جنگ‏جویان فلسطینی از الجزایر به بغداد منتقل شود.

- ارسال پیام تبریک جبهه‌ی آزادی‌بخش اریتره به مناسبت سال‏گرد به‌قدرت رسیدن حکومت بعث در عراق به‌دنبال ارسال پیام‌های مشابه از کویت، عربستان، لیبی و الجزایر، به ادعای رادیو صوت‌الجماهیر عراق.

- نشریه "الثوره": کشورهای عربی باید در کنفرانس فوق‌العاده‌ی سران کشورهای عرب، جمع واحدی را برای حمایت از عراق تشکیل دهند.

- گزارش روزنامة اطلاعات از ارسال نامه‌ی رئیس دولت امارات متحدة عربی برای رؤسای جمهوری ایران، لیبی و پاکستان در مورد جنگ و مسائل خاورمیانه.

- اخراج 130 تن از ایرانیان مقیم کویت و ضبط اموال آنان به دستور دولت کویت.

- برخورد بین وزیران نفت عربستان و ایران در هفتاد و چهارمین کنفرانس اوپک بر سر تعیین و تعدیل قیمت انواع نفت خام.

- گزارش رویتر به نقل از منابع کشتی‌رانی خلیج‌فارس: تصمیم ایران درباره‌ی خرید 9 فروند نفت‌کش دست‌دوم برای انتقال نفت خام از جزیره‌ی خارک به سیری.

- ادعای رادیو ضدانقلابی ایران مبنی‌بر دیدار هاشمی‌رفسنجانی با یک مقام امریکایی در جریان سفر اخیر خود به ژاپن و این‌که وی گفته است چنانچه ایالات متحدة امریکا از او (هاشمی) حمایت کند، حاضر است به نحوی آبرومندانه به جنگ ایران و عراق پایان دهد، مذهبیون افراطی و چپ‌گرا را سرکوب کند و در روابط با غرب و به‌ویژه امریکا تجدید ‏نظر کند.

ارسال نظر






captcha
ارسال