فائزون|۱ مرداد ۱۳۶۱

کدخبر : 10265 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۸|۱۲:۲۰

تاریخ شمسی

1 مرداد 1361

تاریخ قمری

2 شوال 1402

تاریخ میلادی

23 ژوئیه 1982
 
خلاصه روز: 

- آغاز مرحله چهارم عملیات رمضان؛ ویژگی‌های این مرحله: محدودیت زمین منطقه عملیاتی و کاهش نیروهای عمل‌کننده، عدم موفقیت هر دو محور و عقب‌نشینی به مواضع اولیه. بررسی دلایل عدم موفقیت نیروهای عمل‌کننده. 

- ورود شمار بسیاری از نیروهای نظامی مصری و سودانی به بغداد جهت شرکت در جنگ. گزارش روزنامه ایتالیایی "لارپوبلیکا" از کمک‌های امروز کویت و عربستان به حکومت عراق. گزارش دیگری درباره ورود 25 دستگاه خودرو حامل مهمات و تجهیزات نظامی از مرز اردن به عراق. 

- گلوله‌باران شهرهای مرزی سرپل‌ذهاب و مهران به وسیله‌ی توپخانه‌های عراق. گزارش روزنامه کویتی "القبس" از بمباران شهرهای همدان و خرم‌آباد و به شهادت رسیدن استاندار همدان و 350 تن از پاسداران خرم‌آباد. 

- گزارش امروز رسانه‌های همگانی جهان از عملیات اخیر ایران: گزارش روزنامه لوس آنجلس تایمز درباره تحولات اخیر جنگ به نقل از منابع رسمی ایران و عراق. واشنگتن پست نیز در گزارشی از عراق روند عملیات اخیر ایران را به سود عراق دانست. رادیو الجزایر: ایران سعی می‌کند بصره را از خاک عراق جدا کند ولی منابع عراقی می‌گویند که حمله ایرانی‌ها را دفع کرده‌اند. رادیو مراکش: دفع حملات ایران به دست نظامیان عراق. 

- مقاله‌ی روزنامه لوس‌آنجلس تایمز درباره‌ی تحولات آینده جنگ و تأثیر این تحولات در منطقه، نظر مقام‌های دولت امریکا درباره‌ی عملیات اخیر ایران. 

- "آیت‌الله موسوی اردبیلی" امام جمعه‌ی تهران: ما آغازگر جنگ نبودیم و در حال حاضر نیز به علت این‌که مناطق مرزی و شهرهای ما زیر آتش شدید توپخانه‌های ارتش عراق قرار دارد، جنگ را تمام‌شده تلقی نمی‌کنیم. اگر امنیت امریکا حفظ منافع آن کشور است، به نظر ما اشکالی ندارد به هم بخورد. امنیت منطقه متعلق به ساحل‌نشینان خلیج‌فارس است و دخالت امریکا امنیت این‌جا را به‌هم زده است. 

- سفیر ایران در کویت ضمن تقدیم‌ پیام رئیس‌جمهور ایران به‌ امیر کویت، گفت: ما قصد جنگ با کویت را نداریم. 

- فهد پادشاه عربستان‌سعودی خواستار پایان‌ جنگ ایران‌ و عراق و بازگشت مصر به‌ جمع کشورهای عربی‌ شد. 

- بیانیه‌ی سازمان مجاهدین خلق به مناسبت سالروز تأسیس شورای ملی مقاومت: مرحله اول عملیات علیه جمهوری اسلامی، با ترور دو هزار تن از کادرهای ایران پایان یافته. مرحله‌ی دوم، تدارک برای قیام عمومی، در حال اجراست. نشر و گزارش رادیو سلطنت‌طلب‌ها از این بیانیه.

- کمین نیروهای خودی در منطقه سقز علیه دو خودرو حزب دمکرات کردستان.

- حزب دمکرات 18 تن از سربازان ارتش را آزاد کرد.

ارسال نظر






captcha
ارسال